lördag 2 maj 2009

Agilitytävling i Halmstad

Jag gillar verkligen inte tidiga mornar. Ändå så utsätter jag mig för det gång på gång på gång fast att det är helg och jag borde få sova länge... Idag åkte jag till Ulrika för att samåka till Halmstad kl 06.10. Fösta banvandring var kl 08.00!!!

Agility 1A
En kul bana. Vi fick fel i slalom + 1 vägran på ett hopphinder + 15,04 tidsfel. Men jag fick till ett bakombyte på lången och Vilda satte alla kontaktfält igen!!!
75 startade och 45 diskade sig!!! Vi kom 29:a.


Agility 1B
Dagen sista klass för oss och det snurrade rejält i huvudet. Men vi skulle fixa en bana till och det gjorde vi. Vi körde dagens bästa bana med 5 fel i slalom och 8,7 tidsfel.
60 starter och vi kom på 20:e plats!!!


Hopp 1A
Banan var så enkel. Förutom starten så kändes den som en Nybörjarbana!
Vi fick 5 fel i slalom,  1 vägran på ett hopphinder och något mer fel + 11,74 tidsfel. Men det var bra ös i tösen! Hon drog på fram i slutet och var två hinder före mig i mål!!!
71 startade, 27 diskade sig och vi kom på en 42:a plats. 


Hopp 1B
Var förra klassen enkel, så var denna super svår! Efter banvandringen sa jag att kanske kunde få till ett slalom. Men det gick jättebra! Vi fick 1 vägran på ett hopphinder + 10. 39 tidsfel 
66 startade, 27 diskade sig och vi kom på en 32:a plats.

Idag gjorde vi fyra bra lopp där vi tog oss i mål med småfel + tidsfel. Det är ett jätteframsteg för oss och nu är vi på G!!!

Men våra vägringar på hopphinder måste vi ta tag i. Idag var det främst när det var 45-90° vinkel som det blev fel. Det ska vi träna på i veckan.

Jag kom hem klockan 20.00!!! Nu ska jag pack upp och ner inför morgondagens tävling i Karlshamn. Då hämtar Ulrika mig kl 06.10:(

Natti!

PS: idag fick jag frågan om vilda var en tysk riesen. För de finns kanske i brunt där:)

1 kommentar:

Yessica sa...

Hejsan!
Jag såg på resultatbörsen på briardklubbens hemsida att ni tävlat agility, efter lite googlande hittade jag hit! :D Guuh vad roligt att fler briarder finns ute på agilitybanorna. Jag tävlar också agility med min ena hund, den andra är i träning och bara 15mån så hon har lite tid på sig. Plus att jag ska röntga innan vi tränar "hårdare". Hur länge har ni tävlat/tränat? :)

Du kan maila mig om du vill, hastyessie_89@hotmail.com, vore kul att veta lite för det är ju inte ofta man ser briarder på agilitybanan ;) Jag har aldrig stött på någon innan iaf. På min hemsida finns det filmer från alla lopp vi kört.

Grattis till pinne + vinst!

Hoppas vi hörs. Mvh Yessica med briarderna Sting å Pippi. :)