söndag 3 maj 2009

Vildas första nollade lopp

Vilda med rosetten från idag!

Vilken underbar dag det varit idag. Alla hundarna i bilen blev placerade vars en gång! 

Vilda, Olga och Hugo i Ulrikas bil.

- Vilda och jag fick till en agilitybana utan hinder- eller tidsfel och blev placerade 1:a och fick pinne!!!
- Ulrika och Olga fick också till agilitybanan och blev 2:a och fick också pinne!
- Ulrika och Hugo fick till en snabb tid och noll fel på Hopp Öppen och blev 4:a!

Vilda och jag på prisutdelningen glada och förvånade.



Agility 1
Vi var på plats i Karlshamn i god tid och satte upp tältet och så på nolltid. Vi börjar får rutin!
Vilda skulle in som hundnummer 9. Hon var slö som vanligt på uppvämningen, men fick full fart efter hinder ett. Min handling är heltokig, men helrätt för Vilda! Inga missförstånd, utan vi förstod varandra hela banan!!! Vi fick även idag till ett bakombyte på långhoppet. Jag kom i mål utan hinderfel!!!! Först gången någonsin. Jag var såååå lycklig. Då kom Ulrika och sa att vi hade nog inte många tidsfel, om en några. Vad säger hon? Är det möjligt med lilla Vilda? Jag lyssnade på filmen i digitalkameran flera gånger, men kunden inte hör min tid.... Sen satt vi och kollade på de andra largehundarna och vi såg ingen som gick i mål felfri. Men vi kunde ju missat några. Så vi tog med Vilda till prisutdelningen (startlistorna sattes inte upp innan på large) och tänkte att om det var många priser, så kanske vi också fick. 

Tävlingsledaren säger att vi börjar med placering 1 och Mia Lindén Agrell och Vilda!!!!!!!! Jag trodde inte att det var sant! Överlycklig gick vi fram och så sa tävlingsledaren att vi fick en pinne också, den enda i klassen!!! Så av 28 startande var vi de enda ekipaget som gick i mål utan fel!!! Vi fick en säck foder och valde ett presenkort på försäkring från prisbordet:)



Hopp 1
Vilda var slut och missade däcket. Sen höll hon inte hela vägen i slalom och skippade sista hindret på upploppet så vi diskade oss. Men vi tog oss nästan runt och jag är nöjd med tanke på att vi hade 4 lopp igår.

Öppen Hopp
Jag strök oss och gick en runda med Vilda. Jag log konstant och lät till och med Vilda rulla sig i fågelbajs som hon bara älskar!



Slalom på hemmaplan
Hemma så var dåren (läs Orkan) sjövild och ville hitta på något. Det var länge sen har var så på. Så ett slalom fick det bli. Och då kom jag på att jag för länge sen lovat att lägga ut ett av hans vilda slalom här! Så här kommer det. 

8 kommentarer:

Fonzie/Åsa sa...

Hurra VAD NI ÄR DUKTIGA!!!

åSA & fONZIE

Petra sa...

GRATTIS till er första pinne & vinst,o säkerligen inte den sista....:) Jättekul.... Hälsningar Petra

Unknown sa...

JÄTTE JÄTTE grattis till er. Förstår att du måste vara superglad! Vill också få uppleva den glädjen och hoppas verkligen det ska lossna för oss också snart! Så glad för din skull! Kramar

Anonym sa...

Så snyggt lopp! Kunde ju inte se riktigt när jag filmade. Tack för sällskapet i helgen!

/Ulrika och två trötta gårdshundar

Karolin,Hemi,Rambo sa...

Grattis!!! :)

/Karolin och Hemi

Livet i Fastarp sa...

Det är så häftigt att se er nollade lopp - ni gör det snyggt. Och Tok Orkan i slalomen, så lycklig han är. :) Vi ses!

Anonym sa...

Grattis till Er!!!!

Tina

Veronica sa...

Stort grattis till vinst och pinne, duktiga ni är!! =)