tisdag 12 maj 2009

En kväll i kökets tecken

I dag var det kök på schemat. Jag körde från jobbet till IKEA för att köpa en ny lucka (Husse hade skruvat igenom en). Besöket på varuhuset gick smärtfritt och sen åkte jag till varutlämningen på Berga, via Biltema med Husses inköpslista i högsta hugg. Jag börjar få snitts på det där med Biltema, Husse skriver upp artikelnummer och jag åker till butiken, letar upp en dator och får fram alla hyllnummer och är ute igen på ett kick! Jag fick ut en ny lucka på varutlämningen och sen bar det av hemåt.

In om Storköpet och köpte allt till tårtorna som min snälla mamma lovat baka till agilitykursen och till klubben - vi har ju inget kök!!!

Väl hemma så var det kök som gällde. Husse fixade med "lådan" som är ovanpå skåpen. Jag har öppnat alla paket med luckor och kollat så att de inte är skadade. Samt samlat in alla bitar som ska till lack. Husse lämnar dem i veckan, sen tar det 10 arbetsdagar innan vi har de snygga gröna luckorna här!!! Jag längtar!!! och vem vet, kanske har vi fått våra bänkskivor då med:)

Igår startade jag ett nytt jätteprojekt. Vi hade en firma här som tittade på vad det kommer att kosta att pusta och måla om vårt hus. Det gäller att passa på nu när ROT-avdraget finns. Det gör stor skillnad! En annan firma kommer och tittar på måndag. MEN projektet startar nog inte förrän senare i sommar, men lika bra att kolla priser och så redan nu.

I morgon är det agilitykurs som gäller.

PS: Kul att Sverige är vidare i Eurovision song contest!!!

1 kommentar:

Ulrika sa...

Håller med, tack och lov för datorerna på Biltema...

/Ulrika