tisdag 19 maj 2009

Husse klarade det med bravur!!!

Oj vad jag ligger efter här...

I lördags gick vi upp tidigt för att åka till Göteborg. Husse, Lillebror, Sofie och Sofies Fas skulle springa Göteborgsvarvet. Det är 2,1 mil på asfalt. Längs sträckan står det massor av förståsigpåare som kommer med glada tillrop:) Min uppgift för dagen var att just komma med glada tillrop. 53.000 galna människor var anmälda och hur vi skulle kunna hitta just våra tokstållar i den röran var ett mysterium för mig. Men med hjälp av teknikens under och åtta falkögon, så lyckades vi hitta alla fyra!!!

Hur gjorde vi? Jo, det gick inte att komma fram till avspärrningarna på Avenyn, vi gick och gick, men det var fullt med folk överallt. Sofies mamma kom då på att Scandic Rubinen hade en bar på taket. Vi gick dit och fick plats, beställde in alkoholhaltiga drycker och väntade på att just våra tokstållar skulle sprigna förbi. jag fick SMS från en inköpt tjänst när de passerade 15 km. Vi stod mellan 16 och 17 km och kunde då vänta in dem! Vi skrek och hejade på dem och fångade alla fyra på bild!!!

Alla fyra kom i mål, bra kämpat!

Kvällen avslutade vi i soffan framför melodifestivalen!

Janne


Husse

Lillebror

Sofie

 
Köket
Ja, vi hinner med köket också! Stuckaturen är nu monterad ändra fram till väggen där fläkten ska vara, den är spacklad och målad första gången idag. Alla lådor är monterade och satta på plats. Hålet i väggen till micron är utsågat och Husse håller på att bygga lådan som den ska stå i.

I morgon ska vi måla stuckaturen för sista gången och montera klart micron i väggen. På torsdag till lördag är det kör på schemat.  Ugnen ska monteras, koppla diskmaskinen? och ta hål för imkanalen till fläkten. En hel del att göra med andra ord.

Fasaden
Jag har ju startat ett nytt projekt - måla om huset! Två olika firmor håller på att räkna på jobbet. Mycket pengar blir det, men rot-avdraget gör stor skillnad på slutsumman.

På tisdag ska vi till banken och kolla om de tycker att det är en lika bra idé som vi tycker!

Nu ska jag ut och samla fler steg till stegtävlingen!

Natti!

2 kommentarer:

Livet i Fastarp sa...

Ja,det händer grejer. :) Det är spännande!!

Cecilia Andréll sa...

Så ska en slipsten dras, Sofies mamma och du gjorde HELT rätt i att dricka drinkar och invänta SMS. Jag ska ta till mig tipset inför söndagens Kph marathon, tyvärr blir det ingen öl dock :-S