lördag 4 oktober 2008

Vilda tar igen sig:)

Uthälld briard
Fotograf: Mia Agrell

Just hemkommen från dagens bravader i Kristianstad!

Vi åkte hemifrån kl 07.45 som planerat och var på plats strax efter 09.00. Vi packade upp och bodde in oss mellan två tält. Förutom blåsten, så var det helt ok utan eget tält. Sen väntade vi in banvandring för large Hoppklass.

Vilda och jag hade startnummer 36 och jag gick den andra banvandringen. Banan kändes bra, men med ett knepigt slut för oss nybörjare!

Vid starten var det lite morrit och stökigt, så jag fick inte igång Vilda så som jag ville. Men det blev vår tur och jag satte Vilda i starten och gick iväg. Hon satt lite snett, men hon brukar ju lösa det, så jag flyttade henne inte. Så kallar jag på henne och säger hopp - och Vilda går vid sidan om hopphindret... Då tar jag henne i nacken (på ett trevligt sätt) och visar henne tillbaka och då hör jag domaren vissla för diskning - Varför? Jo, jag hade ju tagit i min hund... Så irriterad man kan bli på sig själv.... Men men det var bara till att köra men jag hade glömt banan och allt blev mest konstigt... 

På väg från banan köpte mamma 7 lotter och vann 2 vinster direkt! Vilken tur! Vilda uppskattade den ena vinsten i form av hundgodis!!!

Sen var det kort paus för att sen gå banan till Agilityklassen. Vi hade startnummer 9, vilket passar oss bättre för då står det inte så många i starten och väntar! Vi laddade med sick-sack mellan mina ben och Vilda taggade på bra! Sen bra det av, det var först hopp och sen slalom direkt. Jag satte henne rakare och peppade henne i starten och pekade ut över hindret - vis av erfarenhet från förra loppet:) Vilda hoppade och tog slalomingången bra, sen bar det av. Vi fick en del sega hopp men jag är jättenöjd med henne. Vi tog oss runt utan att diska oss!!! Mamma är inte så van att kolla på domaren, så jag vet inte riktigt vad vi fick för fel, men minst 5. Jag får kolla resultatlistorna när de kommer ut.

Därefter packade vi ihop och begav oss hemåt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Trots att det var kallt (inget regn) så var det jätteroligt att vara med idag! Vilda var jätteduktig, nybörjare som hon är. Så "mormor" följer gärna med nästa gång också!

mamma Gun "mormor"

Anonym sa...

Vad duktiga ni är! Kul att ni oxå har en blogg nu =)
Ska bli kul att följa era äventyr!

Anonym sa...

Fin blogg kul att följa era äventyr.Monica