måndag 6 oktober 2008

Rundbana med fart

Före kvällens kurs, så passade jag och Malin med Lipton på att träna lite. Jag byggde en rundbana med tunnel, däck och sen 6  hopphinder med höjder på 55-60 cm. Sen ställde jag ut en skål med godis och det såg Vilda! Sen bar det av i galopp!!! Hon flög fram i galopp och jag var var ca 1 meter ifrån henne hela varvet runt och det gick fin fint!

Körde om samma sak ett par gånger och både medurs och moturs. Så visst finns det fart i vildkatten:)

Terese Svensson föreslog att jag skulle ha godis i en påse och kasta till henne när hon drar fram, så det ska vi testa på torsdag.

Vi tränade också lite kontaktfält då hon ska trampa på mattan på slutet av nedgången. Det gick också bra.

Min Mats hittade denna filmYoutube idag, den är på ca 6 minuter, men mycket sevärd!

Natti natti!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så kul att du träffat Malin och Lipton - lite avundsjuk blir jag allt ;)
Kram