söndag 26 oktober 2008

Handlingskurs på Bialitt - Söndag





Bilder från den regniga dagen!
Fotograf: Sussie, http://campino-co.zoomin.se

Vi hade så fint väder igår, den kräsne tyckte kanske att det blåste lite, men sol och inget regn. Vi hade väl fått vår dos av det goda, för idag stod regnet som spön i backen och sjön ute på åkern närmade sig oroväckande snabbt...

Jag och Evelina satte upp mitt nya tält i blåsten och det gick bra. Vi satte upp det med stormlinor och med alla pinnar, så det skulle stå fint i regnet. När vi körde hund, så knäcktes en pinne, se bilden, och så var det regnskyddet borta... Vi packade ner tältet och fick stå i regnet och vänta på vår tur... Skadan på pinnen är fotograferad och reklamationen ivägskickad, fortsättning följer!

Kursen var superbra även idag. Vi körde en bana och filmades. Sen delade vi upp banan i 2 delar och pillemojade så att det blev optimalt sätt till varje hund. Sen filmades det igen när vi körde hela banan igen på "rätt" sätt. Oj, vilken skillnad. Även om jag tappade bort mig andra gången, så hade jag med mig Vilda på ett helt annat sätt. Kul att se skillnaden.

Lunch och torka inne, vilket vi alla behövde.

Sen ut i regnet igen och så körde vi en kombination med Linda. Den var nog inte så svår handlingsmässigt, men mitt minne var fullt och jag kom inte ihåg banan vad jag än gjorde, hur många gånger jag än gick banan och hur många gånger Linda än visade... Men vi fick gjort många byten i vår egna lilla värld:)

Sen bytte vi grupper och vi fick köra slalom hos Magnus. Det gick bättre. Här fick Vilda tänka och jag fick vila minnet:) Vilda visade var skåpet skulle stå och det var en toppenbra avslutning!!!

Sista övningen var 4 hopphinder på rad med en godiskål i slutet. Jag gjorde en flygande start med Vilda som rivstartade och hoppade över hinder ett, sen toksprang hon till godiskålen utan att ta hopphinderna... Hon är smart, min nakenråtta. Jag passade henne mer i försök två och då gick det bättre!

Jag är jättenöjd med helgen och Vilda och jag har mycket att träna på tills vi startar Basic Handling i februari!

Ikväll ska jag packa Nostrycket och börja städa lite. Mats kommer hem på tisdag och då måste jag och hundarna ju ha återställt "ungkarslyan"!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det va ju kelit med tältet. Jag tror baskemej att de gamla hederliga e bäst:(

Tina

Anonym sa...

Vilken vacker bild på Vilda.Ni verkar ha hittat grejjen som e er.
Monica

Anonym sa...

Hejsan Misen och Vilda!

Mamma Gun och mormor Mimmi önskar lite av er energi !!!