lördag 18 oktober 2008

Inoff tävling i Råådalen

Bilden är från utbytestävlingen i Åstorp.
Fotograf: Karsten Göransson

Klockan 03.15 åkte husse hemifrån mot USA. Vovvarna och jag vinkade av honom. De trodde båda två att det var matdax! Klockan 06.45 ringde klockan igen och det var vår tur att gå upp och  nu fick vovvisarna mat! Packade det sista och så åket vi mot Råådalen.

Jag har varit där flera gånger och hittar, så GPS:en fick vara kvar hemma. Fel, fel, fel att lämna inte GPS:en hemma, de hade stängt av vägen och visade bara ut mig på motorvägen, inte in på Österleden igen, så jag var vilse. Husse satt på ett flygplan och svarade inte i telefon. Vem ska man ringa och väcka? Jo, pappa så klart. Jag väckte honom 07.45 och ha gick snällt upp, förstod var jag var och knappade in sig på internet, för att själv först vart jag skulle och kunde sen guida mig vidare. Det visade sig att jag var 500 meter från den vägen jag skulle till... Tack pappa!

Vi kom ändå till tävlingen i god tid och satte upp vårt nya fin tält! Det fungerade bra även live, så att säga. 

Agilityklass 1
Vilda gjorde ett bra lopp utan hinderfel, men med ca 6 tidsfel. Hon hade hyfsat tempo och kanonfint slalom! Jag var nöjd med vår insats! När jag senare såg på resultatslistorna att vi placerat oss på en 4:e plats, så blev jag ännu nöjdare och så glad! Vi fick rosett och ett ljusarrangeman och så vårt första startkort! Det ska ramas in!

Agilityklass Öppen
Vilda gav järnet och sprang ifrån mig!!!!!!!!!!! Vad ska man säga mer än JIIIIIPPPPPIIIII!!!!!!
Vi tokdiskade oss, men hon var helvild!!!!!!

Hoppklass 1
Vilda hade i förra klassen förbrukat all fart, så nu var det segt igen. Men men man kan inte få allt!

Hoppklass öppen
Inte en helt enkel bana, men vi tog oss runt med 10 fel! Tiden har jag ingen aning om.

Vår kamera är med husse på väg till USA, så det blir inga bilder från tävlingen idag, men Karsten Göransson fotograferade, så det kommer så småningom. 

Grattis till alla som fick rosetter och placerade sig! Jag vågar inte skriva några namn, för då glömmer jag säkert någon:)

Om jag tänker igenom alla dagens lopp, så behöver vi träna på att Vilda själv ska dra på hopphinder. Så det blir veckans uppgift!

Dags att packa ihop tält, bur, stol hund och ryggsäck och bege sig hemåt!

Väl hemma så satte jag upp tältet på ovanvåningen, så att det ska torka. Husse sa att vi kunde sätta upp det i garaget, men jag öppnade dörren, tittade in och backade ut igen om n förstår vad jag menar!

3 kommentarer:

Camilla sa...

Tjena Mia

Ni är jätte duktiga och grattis till ert pris jag vet känslan man är bara världens bästa till och med bättre än den som vann...
Kände knappast igen dig på kortet du vet ...inga hundkläder....smile
Tack så mycket det var jätte fint.

Camilla

Anonym sa...

Moffar husse tycker at Vilda liknar ALEXANDER BARD när hon är nyklippt......
men kärleken är blind och Kompis älskar henne ändå. :o)

Anonym sa...

Jag hittar också till Råådalen från Österleden vilket ledde till att jag också körde fel och fick lite lätt panik men var som tur var ute i god tid...

/Ulrika, Hugo och Olga