tisdag 14 oktober 2008

Tränat agility idag på klubben

Bilden är från Rönne HU från förra veckan.
Fotograf: Malin Nilsson

Ikväll var vi några stycken som samlades och tränade agility på klubben. Anki hade med sig två banor med lämpliga kombinationer att träna på. Den första banan handlade mest om att träna slalom och det ingick 6 gånger i banan! Vilken superbra träning! Vilda var snabb och riktigt fokuserad - matte är jättenöjd!

Bana 2 var det handling med framförbyte som var tanken. Hur det gick med det är jag osäker på, men vi fixade kombinationen bra. Det hade blivit mörkt och Vilda strular med tunnlarna då, jag tror att det är hennes syn som spökar.

I vinster ska vi jobba in slalom från det andra hållet, så att det fungerar lika bra som vanliga slalom gör nu. Det ger mig mycket större handlingsmöjligheter på banorna.

Tack för tips och råd från alla ikväll!

Imorgon ligger vi lågt med träningen, vi ska fortsätta tömma i farmors hus.

Och tack för alla kommentarer till filmen från helgens tävling. Jag kan garantera att det kommer fler filmer!

3 kommentarer:

Livet i Fastarp sa...

Kul,kul! :)
Har du planer på att träna något till helgen?

Anonym sa...

Så kul att få se filmen! Ska bli spännande att följa er agilitykarriär.

Trevlig helg!

Anonym sa...

Vad kul! Kan tänka mig att agility är tusen gånger svårare än vad det ser ut! Det ser himla kul ut iallafall - för både matte/husse och hund!

Har fixat ny blog nu till Mio med. :)
http://prickighund.wordpress.com/
/Monica