söndag 12 oktober 2008

Tävling i Oxie

Bilden är från idag! 
Fotograf: Mia Agrell

Natten i husbilen gick fin fint! Hundarna låg i bilen väl klädda i sina fleeceoveraller under festen, de är tryggare där än i husbilen. Festen var superkul men klockan 00.30 kände jag mig tvungen att sluta för att orka upp till tävlingen. Hundarna och jag bäddade ner oss i husbilen medans husse festade vidare. De verkar ha sovit gott hela natten precis som vi!

Klockan ringde 06.30 - Varför ska man börja så tidigt???
Upp och mata vovvarna, klä på sig själv och så rasta. Orkan fick sen hoppa in i husbilen till husse och Vilda och jag åkte mot Oxie. Skönt med GPS. Bara till att ställa in och så berättar den vart vi ska köra. Vi kom rätt direkt!

På plats så hamnade vi i familjen Göranssons tält, som råkar vara ett sånt som jag kommer att beställa så fort jag bloggat klart! Så jag fick prova på att sätta upp det och fälla ihop det - toppen!

Agilityklass 1
Vår första klass. Vilda var på och hon gjorde ett jättefint slalom. Vi missförstod varandra, säker mitt fel, och då blev det en disk, men jag är jättenöjd med mitt slalom!
Loppet finns filmat, men jag lyckas inte lägga upp den här... Testar igen imorgon!

Hoppklass 1
Kul bana och Vilda galopperade!!! Disk så klart, mitt fel, men farten, den tar vi med oss!

Öppenklass Agility
Vilda började bli sliten och stannade och snusade... Sen fick vi fart men diskade oss så klart!

Öppenklass Hopp
Jag hade stora problem med att komma ihåg banan. Den var inte så klurig, men jag var slut i huvudet... Jag valde att starta samtidigt som Vilda och det blev bra! Slalom gick inget vidare och jag diskade oss där när vi fortsatte innan vi var klara.

Jag är så jättenöjd med dagen. Vilda har skött sig exemplariskt och loppen har gått fin fint!

3 kommentarer:

Anonym sa...

E de den gamla scouten som vaknat!! beställa tält nu e du fast.Glad för er skull att ni hittat agilityn/MO

Anonym sa...

Hejsan! Nu har jag hittat er, fick för mig att du sa blogtown, inte konstigt att jag inte hittade er där när detta är ngt annat :) Va verkligen trevligt att ha dig och Vilda i vårt tält, ni var superduktiga! Kram Martina

Livet i Fastarp sa...

Det låter som en hälrig tävlingsdag. Vi ses ikväll! :)