onsdag 24 juni 2009

Fasadrenovering


Måndag
Då hade jag valpkurs på klubben. Det var tillfälle två och teori som gällde! Det var länge sedan jag höll en teorilektion, men så kul det var! Tur att min hjälpare höll koll på tiden...

Hemma så klippte Husse gräset och lastade mer sten på bilen... Jag tror att bilen, precis som vi, kommer att dra en lättnadens suck när all sten är på återvinningen!

Tisdag
Igår så flyttade vi en jättestor ros från framsidan. Den ska inte vara där i den nya rabatten och det var lika bra att flytta den nu innan byggställningarna kommer på plats och den får ta stryk. Stor var den och motstånd gjorde den. Vi får se om den tar sig igen.

Sen städade vi garaget. Gissa om det behövdes? Fasadkillarna ska ett utrymme till fika, så trädgårdsmöblerna åker in där.

Idag Onsdag
Idag ringde Sandblästring och sa att de kommer att börja köra ställning till oss idag och börja montera den imorgon. Nu börjar cirkusen! Alla fönster kommer att plastas in, byggställning runt hela huset och så. Men tänk att få komma hem varje dag supernyfiken och kolla vad de har gjort! Ska bli så kul att få en ny fin fasad!!!

Vilda ska vara hos min mor "Mormor" på dagarna och Orkan ska hjälpa Husse på jobbet, eller i alla fall sova i komposthägnet intill Husses skrivbord.

Jag körde till Bjärhus växtbutik efter jobb på jakt efter en inflyttningspresent. Jag hittade vad jag sökte och så mycket som jag vill ha till vår trädgård och till vårt trädäck! Jag längtar verkligen till vi kommer vidare från rivning och betong till finlir och pyssel!

Ikväll så fixade vi med det sista på huset inför fasadrenoveringen. Nu är allt verkligen klart. Avtalet är fixat och ska bara skrivas på a entreprenören. 

I morgon ska jag träna agility på klubben!

Natti!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack så mycket för titten och för de fina blommorna!Nästa gång bjuder jag på kaffe =)
Jag får nog göra ett besök i den butiken och kolla läget, även om det verka livsfarligt.

// Linda