lördag 13 juni 2009

Agilitytävling & Utställning i Höganäs

I dag var det Agilitytävling och Utställning i Höganäs. Vi körde dit i mycket god tid för att försöka få plats till tältet. Jag och Vilda var i så god tid att vi var på plats innan funktionärerna... Men vi fick en riktigt bra tältplats:) Regnet öste ner till ca 9.30 då kom solen fram! Arrangören hade stora problem med att få allt att fungera. Ryktena om varför var många, men efter ca 30 minuters oreda, så kom tävlingen igång. Vilda och jag gillade förseningen, för då kunde vi ställa ut i lugn och ro innan våra agilitystarter.


Utställning
Vilda och jag tränade lite på att springa snyggt innan vi skulle in i ringen. Det gick bra och hon stod snyggt. Alla tittade konstigt på oss, men det kan man ju förstå:)

In i ringen som ensam öppentik. Domaren hälsade och var trevlig. Vi sprang runt och fram och tillbaka. Domaren var mycket proffsig, trots Vildas avsaknad av päls. Han sa att hon hade lite lite päls... Jag svarade att hon trivdes bättre så. Han sa då att han inte kunde bedöma hennes pälskvalité, men han kunde bedöma henne i övrigt. Vi fick en 1:a och han sa att hade hon haft päls, så hade vi fått ett HP också för det var en mycket fin hund!!!

"Tik av bra storlek. Härligt vackert huvud. Bra topline. Passande ögonfärg. Kunde ha mera förbröst. Tillräcklig bröstkorg. Något brant i korset. Rör sig bra från sidan, instabil bak. Väl presenterad. Kan ej bedömma pälskvalitet."

Stort tack till Vildas fanclub som stöttade när vi var inne och ställde!!!!



Agility klass 1
Vilda var taggad. Hon ville bara iväg. Full fart och vi förstod varandra. På balansen blev vi dömda 5 fel på uppgången. Om det var rätt eller inte spelar ingen roll egentligen, för domaren har dömt, men Vilda kan ha varit på kontaktfältet... Men jag är i vilket fall som JÄTTE NÖJD med loppet. Resultatet blev en 8:e plats med 5 sekunder till godo på referenstiden!!!!!!!
Vi var ruggit nära en pinne idag. Hade vi inte haft våra 5 fel, så hade vi kommit 2:a och fått en pinne. Nu fick vi våra 5 fel och det blev en 8:e plats istället.



Hopp klass 1
Vi fick en konstig start eftersom domaren gick till sekreteriatet efter att inroparen gett mig klartecken att gå in på banan. Men som en rutinerad förare, så gick jag ut, kopplade henne och gick in igen. Vilda fick eld i baken och sprang ifrån mig!!! Det har aldrig hänt!!! Kolla in vårt andra slalom - Vilket tempo!!! Som ni kan läsa, så är jag vansinnigt nöjd även om det blev en disk.

Nästa helg är det tävling i Simrishamn och då kan det var pinnvarning på oss:)



Svensexa
Husse är på svensexa och såhär kommer killen att var klädd:)

Köket
Igår monterade Husse skåpsdörrarna till kylen och till frysen. Det kommer att bli fin fint i grönt. Bilder kommer!

Bergsandensträff
I morgon ska jag till Svängsta till Bergsandens kennelträff. De ska träna vattenapportering.

Nu är det mys med vovvarna i soffan som gäller!

1 kommentar:

Karolin,Hemi,Rambo sa...

Grattis :) Kul att det gick så bra på både utställningen och agilityn!
Vi skulle kommit tidigare för att titta men det var så tråkigt väder ute så vi kom bara en stund innan jag skulle in i barn med hund :)

Hoppas vi ses på Bialitt snart!