söndag 28 juni 2009

Möhippa och mer renovering



Bruden bjuder på dans:)

Tur man är försäkrad!!!

Jag har koll på tjuren!!!

Seger är underbart!

Visst är jag snygg:)

Denna skylt fanns i relaxrummet... Vill man sitt i soffan om skylten behövs???

Ca kl 01.30...

Bruden avslutar med att springa till bussen!

I torsdags var jag och Ulrika och tränade agility på klubben. Det gick bra. Vilda är jätte duktig på slalom och sina kontaktfält! Måste börja lita mer på henne på tävlingarna. Nu ska vi fokusera på att göra hopphinder till hennes favorit hinder. Idag så kommer slalom som nummer 1, kontaktfältshinder som nummer 2 och tunnel/platten som nummer 3. Vad finns det mest av på alla banor? Ja, hopphinder. Borde inte de komma överst på hennes lista då? Så här ska jobbas. Även på farten på kontaktfältshinderna. Hon kan jobba snabbare uppe på och ändå behålla sin säkerhet. Två sommarprojekt!

I fredags var det träna och grilla på klubben. Husse och jag åkte och hämta den en begagnad kyl till klubben eftersom den gamla inte ville kyla mer...  När vi kom till klubben lite i sju, så var vi de ända som tänkt träna och grilla. Vi bar in kylen, flyttade över alla varor till den nya och tog med den gamla hem för transport till återvinningen. Kvällen blev med andra ord inte som planerat, men på vägen hem körde vi in om Kvidinge och fick ett par bra idéer till hur vår fasad kan se ut efter renoveringen. 

Möhippa
Igår så åkte jag på en kompis möhippa. Det var en solig dag i centrala Malmö. Aktiva var ni nog, för jag har en j-la träningsvärk idag... Efter sedvanlig kidnappning, så var det 5-kamp som gällde. Vi började med att "sitta kvar på tjuren". Vi fick hålla med en hand i taget och det var svårt! Tiderna låg på mellan 2-20 sekunder. Jag kan stoltsera med 18 sekunder!!!

Gren två var att åka skidor 5 pers samtidigt. Vårt lag lät naturligtvis Brudens lag vinna tre gånger i rad... Eller rättare sagt, de var bättre än oss tre gånger i rad...

Gren tre var duell två och två. Vi stod på vars en plattform och skulle slå ned motståndaren med en hjälp av en jätte stor skumgummicylinder. Jag tackar lillebror för alla slagsmål och vann alla mina tre matcher!!!

Gren fyra var "laserstrålar". Vi var i en kolsvart korridor, som rökfylldes. Där var massor av laserstrålar som gick från vägg till vägg. Vi skulle ta oss från en sida till en annan. Det var svårt med superkul! Min lilla rumpa putade ut på ett ställe och bröt en stråle. Annars så gick det riktigt bra! Blåmärket på mitt knä vittnar om att jag tog det på största allvar!

Sista grenen var "sumobrottning"! Vi tog på oss dräkter som vägde 13 kg! Sen skulle vi få motståndaren av mattan. Min motsåndare och jag var lika starka. Men jag tog ett steg tillbaka i våra närkamper och då föll hon som en pannkaka Taktiskt och fult, men jag vann!!!
Totalt kom jag 3:a, slagen av en polis som kom 2:a och naturligt vis så vann vår Brud!

Efter dusch och lite relax var det lite sedvanliga uppdrag för bruden på stan. Sen var det lunch i parken och på eftermiddagen så  sminkades Bruden på Make up Store och sen hade vi ett par aktiviteter till. Kvällen avslutades med middag och karaoke. Och jösses vad jag har blivit gammal! Klädmodet säger att man ska ha klackar på ca 10 cm! Inte mer kläder än en underklänning och så 80-tals skärp i midjan! Vårt gäng snittade mins 28 och var mest välklädda på hela stället!!! Om vi alla tagit av oss våra byxor och leggings, så hade vi ändå inte varit i närheten av de andra... Jag sov hos Sofie i Lund i ca 4 timmar, sen skulle hon den stackaren jobba och jag skulle hämta bilen i Malmö... Sov två timmar till när jag kom hem...

Jag fick idag reda på att det på restaurangen med karaoke varit skottlossning i natt... läskigt...

Renovering
Medan jag sov två timmar till här hemma, så fixade Husse med att lägga igen dörren på baksidan av garaget. Det är den 4:e dörren som vi lägger igen på husen. Ni ska vi inte lägga igen fler! Sen tog han även bort och murade igen påfyllningsrören till den gamla oljepannan på garaget.

Efter lunch så gav vi oss i kast med att riva ner takfoten på garaget. Vi hittade ett getingbo, ca 15 cm i diameter. Vi klarade oss tack vare Radar, men det gjorde inte getingarna...

Nästa vecka bjuder bla på tvådagars tävling i Bjuv. Jag ska även försöka med konststycket att hitta en klänning till bröllopet i morgon!

Ni blir det en tidig kväll!

1 kommentar:

Jenny sa...

Man ska ju ta det lugnt på helgen och vara utvilad tills måndag morgon ;)