söndag 14 juni 2009

Apporteringsträning med Bergandens Kennel

I dag styrde jag och Vilda tillsammans med en klubbkompis och hennes labbe kosan mot Svängsta och apporteringsträning med Bergandens Kennel. Vi träffades på Coop och tog oss sen vidare till ett supermysigt ställe med en sjö. Hundarna fick först köra markeringsövningar och linjetag på land och sen i vatten. De var jätteduktiga!

Efter lunch så kördes fler markeringsövningar och linjetag på en äng. Såg enkelt ut till att börja med, men det var jätte svårt för hundarna i det höga gräset. Dagen avslutades med Walk up, då alla gick på en linje, Jessica gick först och "kvackade", sa "pang" och kastade en dummie. Sen berättade hon vilken av de 6 hundarna som fick hämta den. Snacka om att det krävs lydnad på hundarna!!! Vid ett tillfälle for två hundar iväg och då var de från samma familj:) Tilläggas ska att tre av hundarna var 10 månader, en 14 månader, en 2 år och en 4 år!!! Jag är imponerad!

Och gissa om jag är sugen på valp???

Jag reserverar mig för eventuella felskrivningar på jaktövningarna:) Men bjuder på några bilder:

"Vida"

"Vida"

Alla de svarta hundarna på linjen, kolla in dummien i luften!!!

"Penny"

Fyra svarta på linje igen; Flipp, Asco, Vida, Skipp.

"Asco"

Anna-Maria och "Skipp"

"Skipp"

"Asco"

Vilda fick ligga i skogen och ta det lugnt. 
Hon var nog bara glad att hon slapp bada och hämta dumma saker...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga bilder!
Kul att se labbar i sitt "rätta element"
/Mona

Livet i Fastarp sa...

Jag vet. Jag ska återkomma med bilder. Jag lovar!! Veckan har varit iminst sagt fullspäckad och jag har inte haft en tanke på bilder. Men det kommer.

Jenny sa...

Det där med walk up verkar fräckt tycker jag!
Det var skönt att äntligen komma igång med valpkursen, rejält trött var han när vi kom hem den lille busen. Då var det bara att ta tag i en understimulerad Lady...körde lydnad och man kan säga att hon var på tårna :)