onsdag 29 april 2009

Jag säger bara - WOW

Bilden är från Oxie 2008-10

I dag var det agilitykurs som stod på schemat. Vi körde hoppbana och delade den på två. När jag körde första delen med Vilda så gick det undan. Hon jobbade på bra för att få godiset som jag hade i fickan. Linda tyckte att jag skulle köra Nova också, så jag fick känna på en snabb hund och det tackar man ju inte nej till. Det gick över förväntan. Nova var lättkörd och jag sprang som en tok.

I del två av banan så började jag med Vilda igen och hon sprang på fint och vi fungerade superfint med handling och kontakt. Jag är så supernöjd!

Vad är då hemligheten? Katt mat i snusdosa i min ficka!!!

Jag körde sen även Nova på hela banan och jösses vad fort det gick! Men Nova är en snäll hund och tog nästan alla mina tokiga kommandon:)

På lördag ska vi tävla i Halmstad. Den är dubblerad, så det är 4 lopp som gäller med ca 90 starter i varje!!!

På söndag är det tävling i Karlshamn. Det är en vanlig tävling med hopp, agility och öppen med ca 30 starter i varje. 

På återseende!