lördag 25 april 2009

Agilitytävling i Sölvesborg

I dag var det tävling i Sölvesborg. Klass 2 hundarna gick först, så vi fick sovmorgon!!! Ulrika och jag samåkte och utgick från mig kl 09.00. Inte alls tidigt! När vi kom på plats, så sate vi upp tältet i godan ro. Sen började de bygga om banan till Agility Large - Vår första klass!!! De visade sig att de var snabbare än schemat och körde på. Vi han men, men vilken tur att vi var tidiga!



Agilityklass 1
Vilda lyssnade inte på mig alls. Men hos satte åter igen alla kontaktfält. Vi drog på oss en vägran och säkert tidsfel.


Hoppklass 1
Jag höll på att missa banvandringen för att jag skulle filma Ulrika och Olga. Fick snabbt läggga kameran (utan att hinna filma dem) och ge mig iväg till banvandringen. När den nästan var klar, så ville jag med startnummer 3 pricka av mig innan jag hämtade Vilda. Då var där ingen på plats. Snälla medtävlande fixade det till oss. Lite rörigt då inroparen inte förstod att nakenvilda ÄR en briard och letade efter oss i starten... Men in på banan kom vi och vilket lopp hon gör. Hn kan springa fortare, men hon lyssnar och flyter med. Tunnelingången får Vilda ta på sig och strulet vid hoppet innan slalom får jag ta på mig. Men jag är nöjd med loppet. Vi fick en eller två vägran och säkert tidsfel. 

Köket
I torsdags fick vi skåpen från Ballingslöv. Det är supersnygga!!! Nu väntar vi in en täckskiva som ser ut att var i pärlspont, sen ska väggskåpen upp. Jag längtar! Efter det, så rullar allt på igen med stuckatur, kakel, belysning och så.

Idag efter tävlingen så slipade vi fönstren i köket och målade dem vita.

Alingsås
I morgon ska jag jobba i Alingsås. Det är en mässa och ska bli ganska kul, men det hade varit roligare om den låg i Helsingborg och det var på en måndag:)

Stegtävling
På tisdag startar en stegtävling som Korpen arrangerar. Jag detlar med ett lag från jobbet. I går fick vi ihop 11 100 steg!!! Man bör gå minst 7  000 steg om dagen.

Nu är det Robinson som gäller!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för sällskapet idag! T o m Olga är helt slut och ligger och sover!

/Ulrika

Livet i Fastarp sa...

Gud vilka framsteg ni gör - det är häftigt att se. Heja er! :)

Livet i Fastarp sa...

Det händer mycket!! :)
Klart att du ska komma ut och titta på tomten. Ta en titt i kalendern och tala om vilken dag som skulle passa. Vi ses, och tack för bilplats över helgen. ;)

Unknown sa...

Hejsan! Ser ju jättebra ut. Ses på onsdag! Kram