torsdag 2 april 2009

2:a + 3:a + disk = Jätte nöjd!


Igår var det kurs på Bialitt med teori på schemat. Vi lärde oss att rita banor. Lätt? , riktigt svårt, men kul att prova på. Men jag kommer att hålla mig till att rita kombinationer ett tag till:)

Jag hade huvudvärk hela dagen och klockan 15.00 gav jag upp och åkte sov och sov i över en timme. Sen var huvudvärken borta och jag begav mig till Bialitt för att tävlingsträna inför tävlingen i påsk. 

Öppen Agility
Vilda var lite ringrostig och vet blev ett par vägran p.g.a. kommunikationsproblem oss, emellan. Samt att Vilda hade solen i ögongen på den ena sträckan och det verkade som om hon inte såg hindren ordentligt. Vi drog även på oss 5 fel i slalom... Men det var fart som vi jobbart mycket med och alla kontaktfält fungerade!
Placering: 3:a (av tre startande, men ändå:).

Nybörjarklass Hopp
Linda hade tagit den banan som vi ritade igår till tävlingen. Kul, men inte uppskattat av alla. Det som vi såg som lätt, tyckte andra var svårt, så lika det kan vara. Banan var som ett "M".
Ulrika stod på slutet med kattmat i en skål. Vilda taggade i starten och sen bar det iväg i hög fart!!! Inga fel och fullt ös!!!
Placering: 2:a 

Öppenklass Hopp
Efter första varvet på banvandringen funderade jag på att stryka oss. Banan kändes så supersvår i starten med en knepig hopp kombination och på mitten med kniviga tunnelingångar. Jag var ju redan så nöjd med de andra två loppen. Men vad tusan, Vilda kan ju inte banan, så vi kan ju alltid göra som vi vill om det blir tokigt!

In på banan med en het vovve och iväg. Den svåra hoppkombinationen fixade vi bra och sen gav vi järnet. Framme vi den första svåra tunnelingången visade jag fel och Vilda gjorde som jag visade och vi var diskade... Vi fortsatte med en mycket dåligt slalom p.g.a. att jag höjt rösten när hon tog "fel" tunnelingång... Men slutet av banan blev också bra.

Köket
Idag ringde de från stenbutiken och sa att vårt golv kommit, en vecka innan utsatt tid! Så det ska vi hämta på lördag. 

Sen kom ett SMS från färgbutiken att vår tapet också kommit. 

Vi har fått sprickor i taket där vi spacklat och målat, så det blir tillfixning av det i helgen...

I morgon är det fredag och helg igen. Vart tog veckan vägen?

Natti!

Inga kommentarer: