måndag 30 mars 2009

Vitt och fint tak!



Oj, vad tiden går!

Torsdag
Då var jag på årsmöte på Studiefrämjandet i Nordvästra Skåne som representant för klubben.

Fredag
Jag gick tidigare från jobb för att hinna städa inför middagen på lördagen med släkten. Jag är inte städtokig, utan det var absolut nödvändigt. Allt damm som rymt från bygget och lagt sig som ett fin fint skikt på ALLT.

Sara från klubben skulle kom kl 18 och äta med oss. Kl 18 ringde det på dörren och utanför stod ett gäng glada tjejer från klubben. Jag blev riktigt överraskad. Vi beställde kinamat och hade en jätte trevlig kväll. Jag fick ett presentkort från butiken FriTid i Ängelholm!

När de gått så dukade vi till 17 gäster och fick snickra om matbordet och leta stolar på vinden. Men det blev bra!

Lördag
Dagen började med arbetsdag på klubben. Vi var inte många, men någon mer än vanligt, så man ska inte klaga. Vi fick gjort det som stod på listan och kl 14.00 åkte vi till Ljungbyhallen och hämtade maten till kalaset. Hem, fixade det sista och sen kom gästerna.

Det fungerade bra att vara så många och från båda släkterna. Vi släkte all belysning mellan kl 20.30-21.30 och deltog i Earth-hour.

Jag fick en supersnygg ljuslykta, ett fint halsband och så pengar som jag önskat till nya hundkläder. Lillebror och Sofie gav mig pengar till Minglas svans och Husse lovade att lägga till pengar till resterande Mingla:)

Lillebror sov över och vi avslutade kvällen i soffan framför en inspelad Robinsson.

Söndag
Vaknade 9.00, eller 10.00 nutid! Konstigt att ställa om klockan, men skönt med ljusare kvällar.

Carola och jag tränade agility på klubben. Vilda fick även delta på dold platssittning och dold platsliggning och fixade det fin fint fast det var 9 månader sen sist!

Jag körde hem och hämtade Husse, sen åkte vi ut i skogen och gick en runda på 45 minuter. Jag trodde att vi gick den på rätt håll, så att nedförsbackarna skulle vara på vår sida, men tji fick jag... Skönt var det i alla fall!

När vi kom hem så målade vi taket i köket. Vilken skillnad det blev för rummet!

Måndag
Idag kvar vi målat taket för andra gången och beställt tapet. Det visade sig att de har 20% rabatt på den kakel vi ska ha, så den ska vi beställa i morgon.

I kväll har jag fixat med en massa pappersarbete för klubben.

I morgon ska jag träna med Carola igen. På onsdag är det teori på Bialitt om agilityregler och på torsdag så tävlar jag på Bialitts inofficiella tävling. Sen är det helg igen och då är det kök som gäller igen!

Natti!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Tjenixen på er,

Jag älskar att följa ert köks äventyr.
jag är hundra på att det blir jätte fint, väntar med spänning på fortsättningen av rysaren.....

Camilla andra sidan pölen

Livet i Fastarp sa...

Då ses vi på klubben ikväll, jag tänkte också träna lite. :)