torsdag 11 mars 2010

Nitros första lydnadspass

Idag var jag och Nitro på klubben och tränade ute på appellplanen för första gången sen operationen. Det är skönt att vara igång igen och vilken toppen kille jag har! Han har träffat andra hundar inne och tränat med andra hundar som störning inne, men inte ute sen han var 4,5 månader. Ändå kan vi köra ett pass ute utan koppel. Han vill vara hos mig och se vad jag kan hitta på för roliga saker! Vi tränade gå fot, sitt i position, inkallning, apport av dummy och sitt kvar. När vi kom in i klubbstugan igen, så var han helt slut i planeten och somnade som en stock på sin filt. Träningen gav mig mersmak!!!

Hemma så rullar allt på som vanligt.

I morgon är det fredag och arbetsveckan är slut igen! På kvällen har vi avslutning på vår klickerkurs. Jag kommer att sakna kursen, för den har varit mycket givande och rolig!

På lördag händer det en hel del... Sovmorgon följt av BoduPump kl 10.15. Sen ska vi åka och titta på ett vapen till Husse. Därefter vidare till Vildsvinsmässan på Ekebo. Hem och fixa till oss och sen iväg till Helsingborg och trekamp på Olympia med klubbens alla duktiga funktionärer.

Söndagen är lugnare. Inget bokat!!! Men jag tror nog att vi kan fylla den dagen:) Gå promenaden på ca 1 mil och sen renovering av källaren.

Nu väntar korgen!

/Mia

Inga kommentarer: