lördag 6 mars 2010

Djurkommunikation



Längtar man efter sommaren eller?

Igår var det klickerkurs för mig och Nitro på klubben. Givande som vanligt. När jag kom hem så var maten klar och gästerna på plats! Husse hade fixat grillad fläskaré med coscos-sallad och grillade majskolvar - MUMS! Efter maten var det bad i badtunnan som gällde. Efter ca en timmes bad, så var alla fyra riktigt möra och det blev korgen.

Nitro fick träffa sin första löptik och han luktade lite på henne och sen umgicks de som vanligt.

Pump + milen = nyttigt
Idag var det Bodypump som gällde kl 10.15. Nyttigt värre! Kommer att ha ont i kroppen i morgon! Så då spär vi på med att gå milen-promenaden:)


Djurkommunikation
Efter den sena frukosten var det dags för mig och Vilda att går till Djurkommunikatören Katarina Honoré hemma hos Linda och Magnus. Jag var/är skeptiskt till tusen, men kan det hjälpa mig att förstå mig på Vilda så är det värt ett försök!

När Vilda kom in i rummet, så snuffade hon runt och kollade läget. Sen la hon sig på golvet. Jag satt passiv på en stol och Katarina skev så penna glödde! Efter max 10 minuter så la Vilda sig på sidan och var hur avslappnad som helst! Hon blinkade med ögonen. Jag har aldrig vart med om att hon lagt sig så någon stans efter en sådan kort tid. Vilda vilar/sover alltid ihop rullad som en liten fjällräv. Såhär sa Vilda:

"Jag är ingen modig hund men jag gillar inte heller när någon vill sätta sig på mig. Då svarar jag upp. Jag gillar inte heller de som vill bestämma över mig mer än min matte, henne accepterar jag fullt ut. Många tycker jag är jobbig för jag slabbar när jag dricker vatten. Jag gillar inte att bara ligga stilla utan jag gillar att röra på mig och är väldigt nyfiken och behöver ta mig fram för att veta om det är bra eller dåligt. Jag är inte speciellt modig så det kan ta lite tid att ta mig fram men jag behöver den tiden att lukta och konstatera att det inte är farligt och att det inte fläktar på mig. Jag gillar inte när det blåser och fläktar och allt ljud som det ger ifrån sig. Jag kan också bli irriterad på små hundar som bara skäller och gormar, jag står nästan inte ut att lyssna på dem. Jag tycker bäst om lugn och ro, när matte sitter still kan jag också koppla av men om matte stressar hänger jag på och stressar jag med. Jag är väldigt lättpåverkad av min omgivning, så ju tystare den är desto bättre är det. Jag tycker att katter är det sämsta som finns och egentligen ska man ju inte ens jaga dem men det känns som det är jättekul. Jag älskar att spåra och leta upp saker när det går i min takt och då kan jag vara väldigt noga. Jag kan vädra en gömd människa på många hundra meter. Jag skulle vilja jobba med gamla människor som behöver sällskap så kan jag sitta och bli klappad och äta gott. Jag har sett hundar som har jättefina kläder som har blanka saker på, det skulle jag också vilja ha. Min familj är min trygghet och jag älskar dem väldigt mycket även om det är mer med någon än med andra."

Ja, vad ska man säga? Jag blev inte klokare i alla fall!

Källare
Hem igen och anslöt mig till Husse i källaren. Vi började fixa med belysningen och så fick Husse migrän. Så det blev korgen för honom och alla vovvarna! Själv fixade jag massor på datorn och snart börjar melodifestivalen!

Nu ska jag beställa kebab med mycket sallad!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur svårt kan det va Mia....... Hon vill ju ha glitterklänning och tiara.

Camilla med snygge Doris

Ulrika sa...

Gillar inte skällande småhundar? Kanske kan bero på att hon haft Olga "världens jobbigaste skall" Aronsson, som tävlingskompis under året...

/Ulrika