onsdag 3 mars 2010

Agility för hela slanten

I helgen har Vilda och jag varit på agilitykurs för underbara Annica Aller. Vi gick kurs för henne i oktober och detta var en fortsättning på den helgen. Så mycket träning har det ju inte blivit sen dess, men lite har vi fått till. Men det visade sig att mycket vilat sig på plats för lilla Vilda och för mig som förare!

Alla övningar handlade om handling till höger, vänster, hit och dit. Ofta var det samma övning som vi först skulle ha framförbyten på, sen blindbyten och sen blanda. Kul och det tvingar en att tänka till och inte bara göra som man brukar. Jag såg hur tydligt det är att Vilda inte är en stjärna på kombinationer, men desto bättre på hela banor. Då får hon sträcka ut och springa fort. Hon tar kliv som en hel älg:) Nu ska hon bara ta dem oftare!

Bjuder på lite filmer:

Jag bjuder på den här vurpan:)

Blindbyten!

Här blandar jag bytena friskt...


Kontaktfält

Kolla in vårt snygga avslut från den korta tunneln!

Med på kursen var även Nitro. Han var publik och miljötränades i massor! Ridhus med massor av hundar, en del morrar, en del vill busa, en del vet inte vad de vill! Hundar som springer och han ska vara tyst och stilla, matte tränar Vilda och han ska vara i buren.... Hästar i hagar som gnäggar... Inte alltid lätt men så duktig han är! Han fick mycket beröm av alla! Han bjöd även på en fläskläpp på en träningskompis då han skulle pussa lite och hin var inte med på noterna.... förlåt!

Nitro fick springa i lite tunnlar, träna på ingångar i slalom och så lite apporteringsträning i pauserna. Han slockande i bilen på väg hem, så jag fick väcka honom när vi kom hem. Inte lätt att vara men matte och Vilda på kurs!

Jag klarade utmaningen med allt sött och gott som fanns på kursen. Men det var inte helt enkelt... I lördags började vi kl 08.30 och kl 09.20 såg jag den första personen äta choklad! Vill ha!!!! Men jag vill också gå ner i vikt, så det fick gå utan choklad och coca-cola. Jag drack vatten och the och åt coctailtomater och gurkbitar!

Orkanen har hjälpt Nitro att rita underrede till Husses bil. I det ingår kel och grisöron, så han är mycket nöjd med helgen!

Ny vecka
Idag är det onsdag och mitten på arbetsveckan. Det är vecka 6 i min viktkamp. Invägningen på fredag oroar jag mig inte för, för allt rullar bara på just nu. Det är lättare än någonsin att säga nej till gottesaker. Helgen är ganska ledig och det ser jag fram emot. Att pyssla hemma och hinna ikapp med allt som släpar.

Nu ska jag gå och lägga mig!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du har sån ork jag blir matt. Men sen kom jag på att du är 20år yngre än jag.Det är ju det underbara med hunderiet att vi har samma hobby fast vi alla är olika.Lycka till med suget. Mitt sockermonster har förlängt hyreskontraktet, du vet vräkning idag är svårt,MO

Malin sa...

Vad härliga filmer. En sån vurpa har jag också bjudit på en gång på Bialitt. :)
Du är duktig med viktminskningen och jobbar på bra. Jag fortsätter att heja på dig!

Jenny sa...

Jag blir också lite trött av all din energi. Ingen bra blogg en trött torsdagskväll ;)
Lycka till imorgon :)

Malin sa...

Oj,ja det var verkligen optimistiskt. Speciellt när temperaturen för natten var -12 C hos oss.. :)

Sara sa...

Håller tummen att invägningen var positiv för dig! HEJA MIA!!!!