lördag 7 februari 2009

Tävling i Oskarström

Idag var det tävling i Oskarström strax utanför Halmstad. Vilda och jag begav oss iväg hemifrån klockan 06.50. Tidigt som tusan men vill man hinna med en punktering på vägen, så vill man. Vi var inte först på parkeringen och när jag höll på att lasta ut våra saker, så kom Familjen Svensson och Hoff och parkerade vid sidan om, så vi var inte ensamma om att vara i god tid!
Inne i ridhuset, så satt vi på läktare. Burarna kunde vi ha ovanför oss överst på läktaren. Det fungerade jättebra. 

Första hoppklassen
Bjöd på en del klurigheter vid tunnlarna och med ett högerslalom. Salomet satte vi!!! Första gången som vi körde det på tävling och jag är sååååå jätte nöjd med det. Klurigheterna med tunnlarna fixade vi också. Men det var en hel del annat som vi strulade till, vi diskade oss på hinder 4... Men jag är jättenöjd med Vildas insats.

Andra hoppklassen
När de byggde banan så tappade många med mig hakan. Den såg såååå svår ut. När sen domaren kom efter lunch, så ändrade han lite och den blev inte fullt lika omöjlig, men ändå svår. Vilda klarade starten bra men valde en hindervakt framför slalom... Arg blev jag och rör till, sen fick vi problem med slalom. Om jag är arg, så fungerar vår kommunikation inte så bra... Så de fick bli ett oplanerat vänsterslalom och sen var jag lost med min handling. Men vi hankade oss igenom banan med en disk.

Vi behöver handling hjälp!!!
Som ni kan se på filmerna så behöver vi handlings hjälp. Inte konstigt att Vilda går fel när jag inte vet hur jag ska visa. Så jag ska suga åt mig allt som en svamp på kursen imorgon.

Resultat
Beatrice Göransson med Laban som tävlar för ÅBK kom 1:a och fick pinne - Grattis!
Ronja Svensson med Diwa som tävlar för ÅBK låg 2:a när jag åkte hem - Grattis!

Nu ligger Vilda på soffan och tar igen sig!

Första Hoppklassen. 
Filmade gjorde Evelina Hoff.


Andra Hoppklassen.
Filmade gjorde Evelina Hoff.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken mysig tävling det var idag! Jättekul att det gick så bra för flera Åstorpare. Jag svävar på moln fortfarande av att äntligen få tävla min lilla tjej men till nästa gång ska matte (inte Olga...) träna bort platt-spöket...

Anonym sa...

Haha ja det ser inte lätt ut! Men kul! Ni var duktiga oavsett!