torsdag 12 februari 2009

Agilitykurs med läxor


Trodde i min enfald att läxtiden för förbi för min del, men så fel jag hade! Linda och Magnus kör hårt med oss på kursen och skickar med oss läxa hem. Så ikväll var det läxträning som gällde på klubben. Som tur var så var vi tre ekipage från kursen som slog vår kloka huvuden ihop och tolkade våra skisser på kombinationerna fritt:)
Den som hade bäst koll på läget var Beatrice, skönt med någon som kan tolka sina egna skisser...

Hur gick det då? Jo, Vilda hade hittat farten igen och var tokig. Kul som tusan tycker jag, men lite svårt eftersom hon igår på kursen bara lunkade fram... Men jag är nöjd med kombinationsträningen. Skönt att få ta den tid man vill och i lugn och ro försöka tänka på var man ska ha händer, fötter, ben, kropp och huvud.

Efter våra kombinationer så körde vi en bana tillsammans med alla de andra som tränade agility på klubben. Kul tyckte Vilda som tokrusade till sin externbelöning med stängda öron!

Och så röret i vår grund... Det är på plats nu!!! Lillebror kom hit och hade flera bra idéer, och vips sås var röret på plats! Tack väldens bästa lillebror!

Imorgon ska vi hämta makadam till grunden och börja skyffla in den genom fönstret till källaren. Jag ska fortsätta med det på lördag då Husse ska laga det sista på min bil. På söndag är det mer renovering som gäller och kanske om vi hinner, så börjar vi med reglarna till köksgolvet!

Natti!

1 kommentar:

Livet i Fastarp sa...

Här går det framåt. :) Roligt! Det låter extremt kul med agilityn - jag är riktigt sugen. Kanske ska jag anmäla mig till en kurs. Det är häftigt!

Vi ses!