söndag 15 februari 2009

Vilken dag!


Källargolvet med två lager isolering på plats!

Källargolvet med makadam och ett lager isolering.

När jag vaknade idag så lyfte jag på ett ben i taget och kom fram till att jag mot alla odds kunde röra på mig!

Vilda fick puss på nosen för idag fyller hon hela 5 år. Kan ni tänka er lilla Vilda 5 år!!! 

Husse har jobba vidare med att byta tröskellåda på min bil och jag har varit svetsvakt. Det innebär att jag står vid sidan om och kollar så att det inte börjar brinna. Det är riktigt riktigt tråkigt. Men tröskellådan kom på plats och fick grön fin färg.

Sen kopplade vi in det nya vattenröret till garaget och fick det att fungera fin fint! Och så rev vi ut de t gamla röret.

När färgen torkat på bilen så monterade vi dit dörrarna igen och  försökte starta den - utan resultat. Ett försök till och Husse säger - Det lät som kammremmen! Fan, fan, fan tänker jag. Vi skruvar loss skyddet och den var hel, puh! Men nästan ingen olja, så iväg till Mor och Far och hämtade det, Tack! Sen startade bilen efter ett par försök.

Nästa vecka
- Imorgon bokar jag killen med betongbilen för gjutning av källargolv.
- Fram till dess provmonterar vi spiraltrappan och måttar för trapphuset.
- Vi börjar lägga golvreglarna till köksgolvet och avslutar det när betongen är på plats.

Natti!

PS: Håll tummarna för att min bil klarar ombesiktningen imorgon!

3 kommentarer:

Karolin,Hemi,Rambo sa...

Grattis till Vilda!! :)

Livet i Fastarp sa...

Haha, jag kan känna träningsverken enda hit. Grattis i efterskott säger vi till Vilda. :)

Anonym sa...

Jajamensan, det går framåt! :-)
Säger oxå grattis till Vilda i efterskott! Tack än en gång för de fina kläderna! KRAM