lördag 14 februari 2009

Alla hjärtans bil och sten dag


Idag är det alla hjärtans dag. Det innebär en massa kärvänliga uppgifter:) Min bil ska få en ny tröskellåda (besiktningen gillade inte den gamla) och att all makadam som vi hämtade igår ska bäras in i källaren. Lätt som en plätt, eller hur???

Att byta tröskellåda låter enkelt men det innebär att fram och bakdörr ska lyftas bort, skärmen ska bort och då måste vindrutetorkarna bort, så man kommer åt en viss mutter... Sen ska tröskeln kapas bort och den nya monteras sen lackas och sen ska allt monteras igen! Fy f...n för gamla bilar. Medan Husse fixade med det så fixade jag med makadamen.

Det är 1,2 m2 makadam (eller ca 1,8 ton) som ska från gården till källaren. Så först ösa med en shyffel till två spannar, sen bära dessa uppför kökstrappan och hälla ner dem i källare. När allt var på plats i källaren så fick jag jämna till med en kratta, dvs flytta 1,8 ton igen... Sen på två lager med XPS isolering (frigolit). Imorgon ska armeringmattan in och sen gjuter vi i nästa vecka!!!

Jag tror inte att jag kommer att kunna röra mig imorgon. Känner redan hur träningsvärken smyger sig på...

Nu ska jag göra lyxmackor med räkor, kräftor och lax till oss!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Guuuud vad Du/Ni är duktiga. Att ni orkar!!!
Men Ni får det som ni vill:)

Tina

Fonzie/Åsa sa...

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN SYRRAN!!

/FONZIEBROLLAN