lördag 30 januari 2010

Tävling och drömmål

Trötta damen i soffan!

Idag var Vilda och jag i Oskarström och tävlade. Nitro var hos mina snälla föräldrar. Orkan fick passa huset. Vägarna var fina trots det kalla vädret med -13°C och vi var på plats kl 8.00. Fick en bra plats på läktaren. Bäddade till Vilda enligt följande:
- Liggunderlag (under buren)
Bur med:
- "teddy-filt" i syntet
- Fleacefilt
- Dubbel ullfilt
- Fårfäll överst

In med Vilda som var klädd i Back-on-track-täcke och fleasoverall över det. Ändå frös hon... Då kröp jag in i buren och bäddade in henne i min stora ullfilt. Hon snurrade ihop sig till en "fjällräv" och endast den svarta tryffeln stack ut. Nu frös hon inte utan höll värmen hur bra som helst! En del tävlande menade att det var varmare i bilen som stod i solen för hundarna än inne i ridhuset... Intressant resonemang!

Första loppet
Vilda var supertaggad! Sprang som en gasell och var duktig. När jag gjorde framförbyte direkt efter slalom, så "knäckte" hon till kroppen på den stenhårda pinnarna i trä. Hon hoppade ut slalom och såg förvånad och lite rädd ut. Vi fortsatte, men nu var hon ut balans och "spökig". Avslutade sådär med disk, men fart var det!

Andra loppet
Vilda var taggad igen. Kul att se. Banan var full fart fram och inga fällor för mig och Vilda. Kanonbra lopp fram till hopphinder nr 15 på upploppet. Då ville Vilda springa i mål utan att göra de sista hinderna. Jag kallade tillbaka henne, tog nästa hinder, en tunnel och sen for hon iväg i mål igen.... Kallade igen.... tog ett hinder till och hon for iväg igen.... Kallade igen och tog oss i mål. DETTA MÅSTE VI ARBETA BORT! Men så superglad jag är för all fart! Är säker på att vi diskade oss.

Drömmål
Såg detta klipp på "Dårpippilands" blogg (länk här!) kunde inte låta bli att drömma om en svart labrador riddare som tar sig ner lika snyggt som denna svart vita hund, speciellt på balansen och på vippen. Titta och njut:

Mia vs Sockersuget
Igår så blev det inget socker! Tog en näve sötmandel och en kopp te istället! Men på tävlingen idag så slank det ner 33 cl Pepsi... Men inget mer. Nu väntar lite pistagenötter! Imorgon blir det milen igen!

Nu ska vi vovvarna och jag titta på Robinsson!

2 kommentarer:

Malin sa...

Kul med farten! :) Ja,det verkar som att där finns något att jobba ltie på. Men det ska ni nog få ordning på efter lite träning. :) Gud vad duktig du är som INTE köpte lösgodis, utan tog mandel och te istället. En 33 cl cola kan varken göra från eller till med två stycken agilitylopp och milen idag. Jag fortsätter att heja på dig!!! HEJA, HEJA!

Sara sa...

Härligt med en fartdåre som heter Vilda!!!
HEJA MIA!!!!
Sj har det slunkit i både semla OCH tårta.. men men även gjort av med en del kcal!!!! :)
KRAM Sara