torsdag 28 januari 2010

Friska ögon

Fick idag besked från Nitros uppfödare att hans mamma Annie är Optgen-testad och hon inte har anlag för ögonsjukdomen PRA. Detta innebär att Nitro och hans syskon är Hereditär fria. De bär alltså inte heller på anlaget. Skönt att veta!

Mer plats i sängen
Orkan och Vilda har andra rutiner när Husse är borta. Orkan ska inte ligga vid mina fötter i sängen, utan i korgen i hallen med nosen i riktning mot dörren, ifall Husse kommer hem. Vilda skulle inte ligga ner i sängen igår, utan satt länge och tittade på ytterdörren, från sägen då givetvis:) Nitro är lika glas om vanligt...

Helgen
I morgon är det fredag och jag har inget bokat på kvällen. Känns konstigt men skönt! Jag ska nog kosta på mig en dag då sötsuget få ta över och äta lösgodis i sängen. Ladda inför agilitytävlingen på lördag kan man säga:) Vilda och jag ska till Oskarström, utanför Halmstad, och tävla i ett ridhus. Ska packa ner alla kläder och filtar vi har, så vi kan hålla värmen... Mamma tar Nitro så han slipper frysa - Tack! Håll tummarna för det är vår sista pinne i Hoppklass 1 som hägrar!!! Vi har två chanser!!! Tyvärr blir det ingen film, för kameran är i Åre. Men det kanske kan båda gott för ett superbra lopp som ej fastnar på film, eller?

På söndag väntar milen, om det går med alla snö...

Natti!

2 kommentarer:

Sara sa...

Ja, en dag måste man nog tillåta att sötsuget vinner... Lycka till på lördag o mys på i en STOR säng!
Ha en bra helg!

Petra sa...

GRATTIS som barometer vinnare.. Det är ni väl värda!! Oh lycka till imorgon...Hälsningar Tollargänget