tisdag 26 januari 2010

Husse har åkt


Nu har husse åkt och de har va 12 timmar framför sig i bilen innan de når Åre. De kommer hem igen på måndag. Vovvarna har lovat att värma hans säng under tiden han är borta:)

2 månader sen operationen
Är det idag. Tiden går fort fort. Allt ser fortfarande bra ut enligt Rehab på Djursjukhuset. Vi har varit där 6 gånger nu och Nitro blir lika glad varje gång vi kommer dit.

Jag har beställt en speciell kudde med luft i som han ska träna sitt ben på. Man kan säga att det är en stor pruttkudde som inte pruttar:) Han ska ha båda bakbenen på den och så ska vi putta, inte prutta:) på höften, så att han flyttar vikten mellan vänster och höger bakben.

Vi promenerar fortfarande 2-3 ggr á 20 minuter varje dag. Ett och annat spår blir det också på helgen. Och så lite trix som att backa och att snurra runt, belastar också bakbenet rätt!

Nitro sover över hos Mormor och Morfar i natt. de tyckte att det var bättre än att jag hämtade honom nu kl 22 efter min allmänlydnadskurs och lämnade honom igen kl 07.30. Är säker på att han sover i sängen även där!

Vattengymnastik
Det var jag på idag. Klockan 06.00 stod jag yrvaken tillsammans med tio andra kvinnor och köade in på badhuset. Om jag blivit spritt språngande galen? Svaret är JA!!! Men det var varmt i vattnet och träningen var kul. Inte enkel och inte lätt, men kul. Kändes att man jobbade med kroppen och med tanke på hur ont jag har redan nu, så kommer morgondagen att bli en pina. Men jag har rört på mig det är jag säker på.

Fick höra att jag använde muskler som jag inte använt på flera år... Men om jag klarat mig utan dem i flera år, vad ska jag med dem nu??? Ifall jag kommer på det, så har jag bokat in nästa tisdagsmorgon till vattengympa igen!

Natti!

PS: Nitros sista envisa mjölk-hörntand försvann i fredags:)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kör också vattengympa, perfekt träning, fast på kvällen då...

Ulrika sa...

Jag kör också vattengympa, perfekt träning, fast på kvällen då...

/Ulrika

Malin sa...

Vattengympa är en ganska trevlig form av träning faktiskt. :) Heja dig som är en sån friskus!

Anonym sa...

Självklart att han sover i sängen!

Vi har precis (9,15) gått upp :o)
Svårt att lämna goa sängen när man har lyckan att få ha TVÅ gosiga sängvärmare.......

// Mamma Gun "mormor"

Anonym sa...

Håller med Gun, hade inte telefonen ring så hde jag legat kvar.MO

Sara sa...

HEJA Mia!!! Har sj gått på vattengympan mån kvällar- HÄRLIGT!

Jessica sa...

Hej! Fick svar på Annies optigen test igår och hon är normal/Clear alltså inte anlagsbärare. Så Nitro och Annies andra valpar är Hereditär fria, ej anlgsbärare!
Tänkte att det kunde vara kul att veta!
Ha´det fint! Jessica