söndag 31 januari 2010

Framsteg i Nitros rehab!

Jo, det är Nitro...

Idag gick jag och en klubbkompis milen. Inte samma sträcka som förra veckan, för det var för mycket snö helt enkelt. Men nyttiga var vi med bitvis snö upp till mina lår!!!

Framsteg
Idag när jag var på toaletten, så var hundarna med som vanligt... Då ser jag att Nitro stod på fel ben! Ja, han stod på alla fyra som han ska, men han avlastade det icke opererade bakbenet!!! Det är inget fel på det benet, men han brukar alltid avlasta det opererade benet! Jag blev superglad!

Det fira med att träna lite "Stå med bakbenen på luftkudden". Det gick bra. Tror att han börjar förstå vad jag vill. Tränade även sitta kvar och det är svårt för en labbekille på 7 månader. När jag skulle belöna så exploderade han av glädje... Har en del att jobba med:) Och så fick han testa metallapporten som han gärna bär! Underbara liten kille vi har!

Eftermiddagen och kvällen har ägnats åt datorarbete för klubbens räkning. Många mail och så har jag grottat ner mig i det nya medlemssystemet för SBK. Kommer nog att bli riktigt bra när allt är på plats!

Var även en vända hos ett par kompisar och fikade (läs åt min Nutrilett bar när de åt vaniljglass med varm hjortronsylt...). Nitro var med och fick träffa ett rådjur som hängde och mörade till sig i deras garage. Han nosade på det och tyckte att det var lite spännande, men var nöjd och gick med oss efter en liten stund. När vi skulle gå hem, så smög han iväg på deras tomt, så jag inte såg honom. Hittade han vid deras hundgård där det låg en skjuten räv... Mycket på en gång för honom!

Nu väntar korgen!

PS: I morgon kommer Husse hem!

Inga kommentarer: