söndag 24 januari 2010

2 mil på två dagar!


Jo, så duktiga har vi varit. I går gick vi "lunkenrundan" som man gick i skolan. Jag gick. Tanken var nog att man skulle springa den... Den går från oss, ner i älvdalen, ut i bjärsgård och hem via reningsverket. Svett och trött som tusan var jag när vi kom hem. Drack lite te och sen iväg på hundträning i lös sand... Vilda var duktig som tusan! Helt färdig i kroppen begav jag mig hem igen. Då ringer Husse och säger att om 30 minuter ska vi åka till Lund. Att vi skulle dit visste jag, men inte att det var så snart... In i duschen och snabbt iväg mot Lund. Mat hos Sofie och sen vidare till utflyttnignsfesten också den i Lund. Nitro var med och skötte sig superbra. Klockan 12 tyckte chauffören att det var dags att åka hemåt och Husse instämde. Tur var det, för det var fygig snö hela vägen hem och det tog ca 1,5 timme istället för 50 minuter...

Idag vaknade vi utan allt för mycket träningsvärk. Skönt! Så efter frukost till Robinsson så gav vi oss ut på samma runda igen, 1 mil! Vilda gick med idag med. Orkan var även idag hemma och passade Nitro. Det gick lika bra att vara själv i 2 timmar som igår. Skönt!

Ni ska det tvättas kläder så Husse kan packa till Åreresan. Jag ska ta det lugnt och fixa med lite datorjobb för klubbens räkning!

Mia vs Sockersuget
Det går bra. Över förväntan! I fredags så drack jag vin och en cider när vi hade middag där hemma. En bit chokladkaka också... I går så drack jag Coca-Cola. Inte kan man dricka vatten på en fest bara för att man är chaufför... Men inte ett ända chips med dipp, även om de såg goda ut... Så nu står det 4-2 till mig, efter idag står det förhoppningsvis 5-2!!!

Nu väntar fåtöljen framför brasan!

2 kommentarer:

Malin sa...

Duktiga Mia, som är så flitig i motionsspåret. :) Sockersuget verkar du ha tagit kontroll över också. Jag fortsätter att heja.

Sara sa...

DUKTIG MIA!!!