tisdag 27 oktober 2009

Inget fel på Nitro - men halt ändå!

Ny bild från dagiset!

Idag var vi hos veterinären med Nitro. Veterinären hittade var han ömmade i hasen och det var på ett "bra" ställe i hasen. Röntgen visade inget, så det är Rimadyl som gäller i 10 dagar. Sen ska ha ha blivit bättre, men det kan ta 1-2 månader innan han är helt bra.

Han får och ska röra dig, men inte leka med andra hundar. Så det blir valpkurs i morgon!

Imogon ska jag avanmäla oss till SSRK´s utställning i Åstorp. Nitro äter Rimadyl då, och det är doping!

Vildas kontaktfält
Var på kurs ikväll. Tydligen var vi bara två som behövde träna på kontaktfält, så vi fick privatträning kan man säga. Vilda börja fatta det vi provade i helgen. Ska jobba mer hemma på att vänta på att springa till belöningen med en förväntan. Låter enkelt, men Vilda är inte enkel:)

Vi han med slalom också och vilken slalomgudinna jag har! Vilda satte ALLA olika slalomingångar och utgångar som Linda kunde komma på!!! Så nu ska vi jobba vildare på blindbyten in och framför allt ut ur slalom samt UT stäng direkt efter. Vilda kan, men inte jag:)

Fläkten
Husse kopplade under tiden som vi var på kurs in det sista på köksfläkten. Det var det sista sista i köket. Skönt!!!

I morgon är det onsdag och valpkurs som gäller. På torsdag blir det lite träning på klubben samt förberedelser inför gåsamiddagen som vi ska ha här med min släkt på lördag. Ska bli jättekul, men det är en del fix som ska till!

Natti!

1 kommentar:

Unknown sa...

Vad skönt med Nitro!! =)
Klia svågern bakom örat från mig eftersom han varit så duktig med fläkten... ;o)
/LilleBror