söndag 11 oktober 2009

Min första jakt!

Bild från www.fotoakuten.se

Idag var jag på min första jakt! Nitro var så klart hemma och myste med Husse i soffan. Jag var med de stora killarna i skogen och letade vilt. Första passet så stod min kompis på pass, så det gjorde jag med. Vi såg fyra rådjur, men de var för långt borta för att hamna på middagsbordet.

I nästa område så gick jag med hundföraren vars hund letade vild för att driva. Inget vilt hittade vi, men jag lovordade min räddningshundsträning, för fy vilken terräng! När vi just ska blåsa av jakten så hörde vi ett skott. Det var en hare som fick sätta livet till. Jag tog det lugnt och var inte så blödig som jag trodde. Men nu såg jag ju inte själva skjutandet, utan bara den lycklige skytten (som för övrigt har gått valpkurs för mig för 8 år sedan) och transporten. Haren skulle bli tysk hargryta!

I tredje och sista området, så stod vi pass igen. Vi fick se en stor rovfågel på nära håll, men det var allt. Kul att vara med och jag har lärt mig massor. Tydligen skötte jag mig, så jag ska få följa med fler gånger! Kanske andjakt nästa gång!

Med på jakten var Like´Ims Zorba´s dotter Amie. Tyvärr fick jag inte se henne arbeta, för då stod vi på pass.

Trädäcket
Ja, som ni ser på bilderna så går det framåt! Husse satte idag upp ett partytält så att han slapp regnet! Smart drag! Nästa vecka beställer vi tunnan!




Sova i sängen
I fredags var vi på en 30-års fest. Nitro kunde inte följa med så mor och far fick rycka in som hundvakter över natten. De lovade att skämma bort den lille svarte som båda två är så förälskade i! Han fick sova i sängen. Så nu duger endast Hästen Adjustable:) Han sov hela natten och de vaknade av att deras hund ville gå ut på morgonen, inte av att Nitro ville ut!!!

Så inatt testade vi det konceptet, ja utan Adjustable då... Han sov till 07.20 då min klocka ringde!!! Toppenbra!!!

Bildbevis från mor och far

Markiser
Vi fick i torsdag upp de nya markiserna. Vi är supernöjda med resultatet!!!

Öster

Söder

Söder

Före fasadrenoveringen med de gamla markiserna...

Hälsa
Hostan är nu borta. Nitro har varit hostfri i 14 dagar idag och Vilda och Orkan i ca en vecka. Skönt!!! Så snart kan vi börja träna igen. Låter Vilda vila en vecka till, så att hon inte får någon följdsjukdom. Nitro får gå på valpkurs på onsdag.

I morgon ska Nitro vara hos mamma hela dagen. Båda har längtat!

Nu väntar sängen, om det finns någon plats kvar till mig:)

1 kommentar:

Anonym sa...

Så klart att han vill vara där,nu e ju flocken samlad.Sov gott /MO