måndag 26 oktober 2009

Kurs i Kubik!

Agilitykurs för Annika Aller



Vilda startar själv, innan vi nått startpunkten!

Kursen som vi gått för Annika Aller under helgen har varit toppenbra! Innehållet passade oss perfekt dvs det var saker som ve verkligen behövde hjälp med:
• Förbereda svängar för att få optimal väg för hunden.
• Snabbare slalom, säkrare slalomingångar
• Bättre kontaktfält
• Snabbare tunnlar

Vi fick många råd på träningsmetoder och sätt att tänka. Rakt igenom för Vidla och mig, så ska jag INTE lämna henne, utan peppa och stötta henne i allt. Vilda gör tunnel, slalom och kontaktfält MYCKET snabbare om jag stannar hos henne och "trampar vatten" och peppar än om jag springer iväg före henne och väntar. Enkel med vilken skillnad!!! Nu ska bara jag få in det in min väl programerade lilla hjärna:)

Stämningen var bra och jag tror att alla var nöjda med helgen. Jag ser fram en ny kurs för Annika till våren då vi kan bygga vidare på det som vi har att jobba på nu!

Vi sysslade även med lite datingförmedling på kursen. Lillebror har frågat om jag inte har några söta träningskompisar som också är singlar. Och det fanns det på kursen. Så efter mycket fnitter, bortsorterande av gifta två barns mammor som endast ville ha sporadisk kontakt och lite MMS på tjejernas hundar, så fick lillebror igår två telefonnummer samt tillhörande bloggar av mig. Får se om det resulterar i något!

Jägarexamen
Idag började Husse och jag Jägarskolan. Vi ska under många måndagar framöver läsa för "Hissa Sven". En man som verkar kunna mycket om jakt. Vi sitter nu här med 7 fina böcker med allt som vi behöver veta. Så det är bara till att sätta tänderna i dem och förkovra sig!!!

Vågar Vilda hoppa över kompostgaller?
Idag när husse kom hem från jobb, så var Vilda på fel sida om kompostgallret till vardagsrummet. Hur gick det till? Var jag så förvirrad i morse att jag stängde henne på fel sida? Tror inte det, men garanterar inget... Får se var hon tar vägen i morgon:)

Dagis "deluxe"

Idag ringde mamma mig på jobbet och sa att något hade hänt. Tankarna som for igenom huvudet vara allt annat än trevliga. Då säger hon att Nitro har tappat två tänder!!!

Nitro ska till veterinären imorgon kl 15. Håll nu alla tummar och tår för att det inte är något allvarligt med vår lilla svartfot.

I morgon kväll är det "Kontaktfält" som står på schemat på en minikurs hos Linda och Magnus. Vi kommer att fortsätta på det som Annika startade i helgen och jobba på attityd och på att hålla på sig på kontaktfältet! Ska bli superkul!

Natti!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vill han verkligen ha en hundtjej de är ju aldrig hemma.MO

Anonym sa...

Det kanske är just det han vill....:)(aldrig hemma)
Camilla

Agility Vilda sa...

Camilla har rätt! Han är lika biltokig som jag är hundtokig! Han bor nästan i sitt garage!!!

Veronica sa...

Hahaha! Var verkligen en superbra kurs! =) Ska hålla tummarna för Nitro!

Unknown sa...

Syrran! du é bara för go! =)
//LilleBror