måndag 2 november 2009

Lite sen sist


Jag har inte kännt för att blogga på ett tag. Men det händer inte mindre saker i vårt liv för det!

Nitro har träffat grannens katt!
Det var torsdags när vi kom hem från middag hos Husses föräldrar som mötet med grannens katt ägde rum. Nitro gick lös från bilen som vanligt med sikte på att få något gott innanför dörren. När han närmar sig trappan, så far grannens katt iväg. Nitro tar ett skutt efter och sen går han mot trappan igen! Underbara lilla vovve! Belöningen blev nattamålet en timme tidigare!!!

Helgen
I fredags har vi städat som två tokar! I lördags var det gåsamiddag hemma hos oss med min släkt och då bör man kunna gå på sock utan att det känns grusigt under fötterna...
Det blev en lyckad middag! Vilda har fått massor med snusdosor infrysta med stekfett från gåsen till kommande tävlingar och träningar!

Back on track - Inte doping på frisk hund!
Jag har hört att det skulle vara ok att använda täckena igen på frisk hund eftersom leverantören ändrat i sin marknadsföringstext. Rykten litar jag inte på, så jag ringde till SKK´s dopingkommitté och fick besked om att stämde! Så nu får Vilda som är frisk använda täcket igen, men om Nitro som är halt har det, så är det doping!

På söndag hade vi inget bokat...
...så det fick vi ändra på genast!!! Så det blev tvätt av alla mattor. Vi använder högtryckstvätten och de blir superrena och fina! Efter tvätten så fick vi städa i garaget så att alla mattorna skulle få plats att hänga på tork. Husse fick sen laga luftavfuktaren som varit trasig ett tag! Sen var söndagen slut!

Nitro
Jag tycker att Nitro använder sitt ben mer än tidigare. Han låter bli att stå på det ibland, men han går på det hela tiden nu. Säkert Rimadylen (Nitros medicin heter Carprodyl och är en billigare variant av Rimadyl) som verkar, men ändå! För en vecka sen så haltade han hela tiden och gick ibland på tre ben. Framsteg är det!

Ikväll var Husse på Jägarskolan och jag var på styrelsemöte. Läxan till idag var Harjakt. Till nästa vecka är det "Rådjursjakt med stötande hund".

Natti!

1 kommentar:

Sara sa...

vad e det för täcken? nyfis....