tisdag 13 oktober 2009

Jägarskola och snygga trädäcket

Kolla in den snygga "utbyggnaden" på trädäcket till badtunnan. Vi är såååå nöjda. Husse ska såklart ta åt sig äran för konstruktion och utförande. Men designen står jag för! Nu ska vi bara bestämma vilken tunna vi ska ha!!!



Jägarskola
Jag har under många år funderat på att gå Jägarskolan och ta jägarexamen. Inte för att bli jägare utan för att lära mig mer om djur och natur. Men som alla vet, så räcker inte dagarna i veckan till för allt man vill, så det har inte blivit något av det. Igår började jag kolla när och var man kan gå osv. Studiefrämjandet har endast kurser med start på hösten kom jag fram till. Så jag kunde antingen gå i höst eller om ett år. Husse och jag pratade om det igår och han ville också gå! Så idag anmälde jag oss. Ska bli kul! Kursen går i Klippan och är ca 25 måndagar!!!
Spännande ska det bli. Ev börjar kursen redan på måndag (jag ska på utbildningsmöte då), men som tur är så saknas det 2 anmälningar för att bli full grupp, så starten blir nog uppskjuten ett par veckor!

Dagis
Nitro trivs på dagis hos Mormor! Idag hittade han på lite hyss och höll både Mormor och Morfar sysselsatta:) Nitro sov middag i Mormors famn i 2 timmar i eftermiddag, mysigt värre!

I morogn ska vi på valpkurs!

Natti!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är jättekul med jägarexamen, jag har en halv. Men lite pangande har det blivit i alla fall. Tid tar det, men det kan det nog vara värt om man har jakthund.

badtunna till terrassen sa...

Wow, det verkar härligt med en badtunna! Härligt också med en stor trädgård. Hur mycket vatten rymmer en badtunna?