lördag 13 februari 2010

Ont, det gör ont, det gör ont...


Fy tusan vilken träningsvärk det blev av träningen igår... Vaknade och kunde knappt gå ur sängen... Att sätta sig är hemskt... Det gör till och med ont att tända knappen till belysningen i taket... Men det är säkert nyttigt!

Vi började morgonen med en promenad på 1,5 timme på hala grusvägar. Gjorde ont som tusan i benen, men är säkert nyttigt det med!

Sen bar det av till IKEA i Malmö. Uppdraget bestod av att köpa gardiner till Lillebrors lägenhet. Efter många funderingar och beslut kom vi ut med TVÅ kundvagnar fulla med saker. Mamma och jag hade fått ihop till en kasse, resten var till Lillebror!!! Vi började packa in i hans bil och inser då att det inte kommer att gå in... Han går iväg för att låna ett gratissläp på IKEA. Ringer mig och säger att man måste ha ett kreditkort. Vanligt bankkort fungerade inte som garanti... Jag fick gå in och låna ut mitt kort... Efter många om och men, så var det iväg hem till Lund. Där fick vi båda verkligen kämpa med paketen som skulle upp för trappan till lägenheten. Det var tungt och så med vår träningsverk... Till råga på allt så ramlade jag i trappan på vägen ner... Slog i rumpan ordentligt... Mamma skulle kolla maten som stod i micron och slog huvudet i luckan... Vilken röra!!! Men mat fick vi och gardinerna i sovrummet är klara. Vå har med gardinerna till köket hem för sömnad och sen ska vi ner igen för att fixa gardinerna i vardagsrummet.

Fira alla-hjärtans dag blev det inte så mycket med... Jag var hemma 22.00 från Lund... Men Husse hade fixat en mycket uppskattad fruktbricka med lite ost. Sen väntade korgen!

Nästa vecka går i träningens tecken:
Måndag: Vilda fyller 6 år och Jägarskola på kvällen
Tisdag: Vattengympa på morgonen och håller i Allmänlydnadskurs på kvällen
Onsdag: BodyPump på kvällen
Torsdag: Vattengympa på morgonen
Fredag: INVÄGNING!!! och SBK Skåne´s årsmöte
Lördag: BodyPump på morgonen och träna agility inne med Vilda
Söndag: Träna agility inne med Vilda

Natti!

3 kommentarer:

Petra sa...

Grattis Vilda på 6årsdagen... Träffade Bazze i fredags.. Så otroligt lik Chezzie.... både på gott o ont :P Får se om jag kommer till klubben imorgon o tittar lite.. måste ju hämta mitt pris...:)

Malin sa...

Grattis till Vilda på 6-årsdagen!!

Anonym sa...

Man kan verkligen säja att du gör saker och ting fullt ut när du bestämt dej. Fy vad jag får ont av att bara läsa om bodypump.....

Tina