söndag 7 februari 2010

Klickerkurs och hala vinterpomenader



I fredagskväll började vi på en klickerkurs. Den kommer att gå sex fredagskvällar framöver.
Jag blev inspirerad och sugen på att lära Nitro en massa tokiga trix! Nedan finns en del riktigt bra länkar:


Promenad lördag och söndag
I går gick vi en promenad i skogen/mellan åkrarna i bjärsgård på ca 2 timmar. Det blåste som tusan, och vi fick pulsa på ordentligt bitvis, men så nyttig man kände sig när vi kom hem. Husse och jag somnade i soffan medan Lillebror satt och skrattade åt oss...

Under tiden vi promenerade fick Nitro träna på att vara själv. Han och Orkan låg i sängen och myste hela tiden!

Husse och jag vakande och lagade kvällsmat och tittade på melodifestivalen... Vilket skämt! Jag är frälst i slager, men vad är slager idag? Inte det jag gillar i alla fall...

Idag gick vi en runda på ca 1,5 timme. Mer grusväg, för det är bättre än pulsa! Bättre väder idag! Sen har vi pysslat hemma med städning och inkoppling av golvvärme.

Fjällen 2010
Vi planerar att fjällvandra i sommar. Minst 4 övernattningar! Ska bli så superkul! Är jag rikitigt duktig, så kommer jag + packning att väga mindre än vad jag gjorde när vi gick 2007!!! Det vore underbart! Nedan är några bilder från sommaren 2007´s fjällvandring!

Vår "diskmaskin" i fjällen!

Sista måltiden i fjällen - kolla in bäcken bakom!

Samma bäck och vackert värre!

Frukost i det fria!

Husse med vår pärla!


Vilda på G!

Vilda blev super-rädd för helikoptern!

Husse har just friat!!!

Vilda och märkningen av vinterleden.

3 kommentarer:

Malin sa...

Vad härligt med fjällvandring. :) Det är något som jag också vill göra, men det får nog vänta ett par år till.

Unknown sa...

Åh vilka härliga bilder!

Sara sa...

Härligt Mia!
Kan bara instämma, gillar inte dagens schlager!
Vilka Underbara bilder! :)