torsdag 25 februari 2010

Helgens stora utmaning framför oss


Jag har träningsvärk som tusan efter en mycket rask promenad i skogen i 30 minuter igår på lunchen. Halva rundan var inte skottad... Jobbigt som tusan, men säkert nyttigt! På kvällen var Husse och jag på BodyPump och lyfte skrot. Jag ökade på vikterna i flera moment, det känns idag! Började tisdagen med ett pass vattengympa. Var inte så hårt, men jag fick upp flåset! Så jag förtjänar nog träningsvärken:)

I kväll har Nitro varit på rehab i Helsingborg och gått på gångbandet i vatten. Han jobbar på bra och det är nu tre månader sen operationen. Tiden går fort! Under tiden som vi var där, så passade Husse på att handla belysning till källaren på Biltema. De har snart allt på det där stället:)

I morgon kväll är det klickerkurs som gäller. Jag missade förra tillfället pga distriktets årsmöte, så jag längtar till i morgon! Får jobba lite mer på läxan ikväll bara!

Till helgen kommer den stora utmaningen. Vilda och jag ska gå agilitykurs för Annica Aller. Nitro ska också med, men inte träna agility så klart! Ska bli superkul! Utmaning? Inte kursen i sig jämfört med allt godis som kommer att finnas i ridhuset!!! Vet att mina träningskompisar är STORA gottegrisar och kommer att ha STORA gottepåsar med sig. Men dessa ska jag låta bli!!! Ska även låta bli smörgåstårtan som det ryktas om kommer att serveras till lunch! Visste ni att en portion (säker liten) smörgåstårta innehåller ca 750 kalorier!!!!! Det motsvarar 7,5 bananer!!!!! Eller 1,5 semla!!!! Eller halva min dagsranson av kalorier!!!! Nyttig matsäck till mig ska packas och tas med. Sen ska jag kämpa emot sockersuget som garanterat kommer när jag hör papperspåsar som prasslar.... Funkar på mig som en klicker funkar på hundarna:)

Nu väntar kvällsmat!

3 kommentarer:

Malin sa...

Jag hejar på dig i utmaningen! Du kommer att fixa det galant, det är jag säker på. :)

Ulrika sa...

Ingen smörgåstårta här heller! Och inga godispåsar! Vi kan säkert heja på varandra! Ses på kursen.

Sara sa...

Känner igen mig, var så otroligt gottesugen i ons på hundträningen.... men jag höll emot! :)
Ja, tänk att smörgåstårta innehöll så mkt :o ja ja kämpa kämpa!
HEJA HEJA!!!!