torsdag 11 februari 2010

Duktig som tusan!



Ja, så känner jag mig! Klockan ringde kl 05.30 i dag och det var svårt att gå upp. Jag ville bara krypa ner och sova en timme till med hela familjen i sängen. Men har man bestämt sig så har man! Upp med mig och iväg till badhuset. Varmvattenbassängen var skön att gå ner i som vanligt och sen var jag igång. Känner mig duktig som tusan hela dagen!

På lunchen på jobb har det blivit rutin att gå en promenad på 20-30 minuter i rask takt. Vi gör det nästan varje dag nu.

Hem efter jobb och så promenad med Nitro i 30 minuter! Vore själva f..n om inte fläsket ger med sig nu! För säkerhets skull så har jag bokat in ett pass med BodyPump på lördag kl 10.15. En mycket mer human tid att träna på:)

Åkte efter jobb in till sportbutiken i Klippan och köpte mig en klortålig baddräkt. Min förhoppning är att den tillsamman med en sport-BH ska hålla tuttarna på plats när jag hoppar i vattnet. Jag hade ett presentkort sen min födelsedag förra året som kom väl till pass!
Mitt slingade hår riskerar att bli grönt av kloret i vattnet, men jag vägrar badmössa tills det har hänt! Ingen badmössa i förebyggande syfte inte!

I morgon är det fredag och jag ska på klickerkurs med Nitro. En ganska galen tid att gå hundkurs på kl 18-20 fredag kväll, men är man hundgalen så är man:) Ännu galnare är att åka till Helsingborg för att Nitro ska gå på löpbandet i vatten på djursjukhuset kl 20.00 en lördagskväll!!! Men vad gör man inte för sin hund? När vi kommer hem väntar bad i badtunnan!

Bjuder på några bilder från i somras. Nitro är 12 veckor på bilderna!





Nu ska jag krypa ner i korgen, natti!

1 kommentar:

Malin sa...

Mycket duktigt!! :)