tisdag 11 november 2008

Varsel, Lydnadsträning och agility inneträning!


Jo, ni läste rätt i rubriken! Det har varit en händelserik dag idag. Imorse fick vi information om att 55 personer på jobbet är varslade om uppsägning. Det är både kollektiva och tjänstemän, så ingen går säker. Förhandlingarna börjar nästa vecka och beräknas vara klara till jul. Man kan inte göra något utan bara jobba på och väntar på besked!

Nu till hundträningen! Malin med Lipton har lite strul med sin plats och behövde en träningskompis med säker hund. Så jag dammade av lilla Vilda som inte tränat plats eller lydnad sen i juni!!! Men hon låg som en sten! Vi gick in och la hundarna, gick ifrån dem och sen in till dem igen. Och så ut på parkeringen och träna en ny ingång igen, plats och så igen och igen och igen och igen... Ja, vi la dem säkert 10-15 gånger! Malin har lite att klura på, men det kommer att bli bra, det är jag säker på!

I en paus så passade jag på att köra kryp och det fick fin fint! Jag körde även apport och Vilda tokrusade ut och tog apporten och sen tokrusade hon in igen! Det har aldrig någonsin varit så snyggt! Tur att vi hade ett vittne på plats!

Sen bar det av till Bialitt och agility träning inne. Det var första gången och lite spännande inför helgens tävling i ett ridhus. Vilda var tokvild och sprang som en blådåre!!! Jag vill ha en vild Vilda!!! Det gillar jag!

Nu ska jag hjälpa Mats med garderoberna i hallen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så skönt för Malin att hon har dig och Vilda! De kommer säkert att få ordning på sn platsliggning, tack vare er och Malins envishet och att hon är så duktig.

Håller tummarna att du inte blir uppsagd....och lagom till jul...uscha!

Eran trix och trams kurs verkar ju jättekul!

ha dé!

/Annelie

Livet i Fastarp sa...

Tack för hjälpen igår, jag har absolut något att tänka, fundera och jobba på. Om vi kommer att få det att funka till på söndag det tror jag knappt, men vi jobbar på. Vi ses!

Anonym sa...

Åhh vad kul med apporten! Synd man inte såg det! Varierad träning gör nog bara gott för våra vovvar!

Tråkigt med varsel, hoppas du sitter säkert som de säger i Idol.
Ses på klubben
/Monica