torsdag 6 november 2008

Serietävling på Bialitt

Godkväll i stugorna!

Idag trotsade jag och hundarna vädret och begav oss mot Bialitt och serietävlingen där.

I vanlig ordning, så stod hundarna inne i trädgården med porten öppen och väntade på att jag skulle kalla på dem en och en och släppa in dem i sina respektive burar i bilen. När jag kommit fram till bilen, så hör jag ett vrål från Vilda och sen smatter på asfalten av två tokar som rivstartar. Jag vrålar -NEEEEEJ!!!! för allt vad jag är värld och Vilda stannar, jag ser katten och Orkan försvinner i ilfart. Jag tar tag i Vilda och kastar in henne på tomten igen. Vänder mig om och undrar var dåren är? Jo, han sitter och skäller inne hos grannen vid hans staket, där katten nog hoppat över... In med han i bilen och iväg mot tävlingen. Gissa om jag var på strypningshumör...

Väl på plats så anmälde jag oss. Orkan i Nybörjare och Vilda i Nybörjare, Öppen Agility och Öppen Hopp.

Öppen Agility började. Vilda var taggad till max och jag hade gått banan som om jag hade långsamma Vilda med mig, så det blev mycket fart, men inte med hinderna i rätt ordning:)

Nybörjaklassen var nästa med Orkan. Han toksprang i vanlig ordning, men gjorde det bra och kom på en 2:a plats och fick rosett!!!

Nybörjarklassen med Vilda kom sen med bara tre hundar emellan! Hon var lika glad denhär gången, men jag var mer berädd, så det gick fin fint och blev en 1:a plats!

Jag efteranmälde dåren till Öppen hopp och han var taggad. Han flyttade tunlen och var helvild i slalom. Men vi diskade oss.

Öppen hopp med Vilda gick också i hög fart men jag diskade oss.

Jag är jättenöjd med lilla Vilda. Slalom blir bara bättre och bättre och hon vill göra hinderna nu. Ska jobba mer på fram och på mer hinderglädje!
Dåren, ja vad säger man, 9 år och helvild, underbart! Hoppas nu bara att han inte får ont i kroppen imorgon!

Natti

4 kommentarer:

Livet i Fastarp sa...

Haha.. Häftigt! 2:a plats med Orki och 1:a plats med Vilda. Grattis!!

Förstår att du var på strypningshmör efter kattincdeten.

Vi ses!

Anonym sa...

Grattis! Helt fantastiskt, särskilt med tanke på vad som hände strax innan avfärd. Ja, det gäller att inte vara långsint :)
Trevlig helg!
//Annelie

Karolin,Hemi,Rambo sa...

Det var jättekul att se er och ni var jätteduktiga!!

Anonym sa...

Haha vad kul! Och visst kan man bli på stryphumör. Speciellt katter, Mio hälsar att alla katter i hans område är ena retstickor som gör allt för att han skall jaga dem. Så Orkan är välkommen på kattjakt när han vill! *matte skakar på huvudet och bannar*