söndag 9 november 2008

Trix och tramskurs

Jag försöker få Vilda att snurra med hjälp av en targetpinne... 
Vi gick över till godis efter en stund och då fattade vi galoppen!

Idag har Vilda och jag varit på Trix och Tramskurs på klubben. Vi har fått prova på hela 9 olika trix som med lite fantasi kan bli hur många som helst!

* Backa
* Stå på bakbenen
* Vinka med höger och vänster tass
* Kryp
* Ringa på pinglan med tassen
* Snurra till höger och till vänster
* Skämmas, slå med tassen på nosen
* Titta till höger och till vänster
* Sträck ut tungan

Maria Venhammar höll i kursen och jag gillade hennes tänk och sätt att jobba.
Jag har lagt upp lite inspirationslänkar i menyn till höger. Titta och njut!

Jag är imponerad över att hundarna fungerade så bra som de gjorde i lokalen. Under eftermiddagen, så började Vildas hjärna ta slut och med all rätt!

Men vi kommer att fortsätta att pyssla med lite trix här hemma, det kan jag lova!

2 kommentarer:

Livet i Fastarp sa...

Roligt - synd att jag missade den. Vi ses ikväll!

Anonym sa...

Jo det hade varit jättekul att vara med. Missade det helt.
Det är kul med trix! Och speciellt när de blir så klickerkloka att det verkligen testar.

Fixat ny blog nu: http://prickighund.wordpress.com/
Kram Monica