söndag 2 november 2008

Runda i skogen och lite träning

Även denna bild är från fjällvandringen sommaren 2007.

Vilket väder det var idag!

Jag och vovvarna, ja båda två med livet som insats, var ute i skogen vid Rönne HU och tog oss en svängom. Vi hamnade mitt i en unghundskurs... Men det gick fin fint!

Innan det var dags för medlemsmöte på Rönne HU, så passade vi på att träna lite. Det var en bana uppsatt med fokus på fart och det passar ju mig och Vilda, alltså att träna på farten. Och jösses så snabb hon kan vara! Jag praktiserade "ut" och och det gick toppen! På slutet av banan var där ett hopphinder på snedden och sen 4 hopphinder som upploppsraka och så satte jag en godisskål på slutet. Vilda tog det i rasande fart och var jättebra på "fram". Övning ger färdighet. 

Hon gjorde fina ingångar i slalom, men hoppade sen över den andra porten... Det ska vi träna på i veckan!

Natti!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Agilityn verkar ju gå som en dans för Vilda, kul!

Livet i Fastarp sa...

Vi ses ikväll. :)