tisdag 24 november 2009

Torsdagen närmar sig...


Visst är det bra, men det är läskigt också. Jag gillar inte att lämna iväg till operation och sen gå och vänta i en hel dag på att telefonen ska ringa, eller inte ska ringa. Hoppa högt var gång det ringer på jobb och det gör det ju en hel del... Men det burkar gå bra, så det är bara för kycklingmamman att bita ihop och gilla läget.

Sen väntar massor med rehab tror vi. Har hittat en del bloggar och så om hundar som blivit opererade för osteochondros. Men ingen med det i hasen. Det jag läst hittills är bur, bur, bur och så simning...
Hur rehabiliteringen ska gå till för vår del får vi veta mer på torsdag.

Vi har även bokat av en del aktiviteter för att kunna ta hand om Nitro efter operationen.
• Världens bästa föräldrar tar Vilda.
• Väldens bästa chef låter mig arbeta hemma på fredag och på måndag.
Sen hoppas jag att han kan vara hos Mormor igen.

När jag berättade för Lillebror hur det var med Nitro, så sa han på fullt allvar:
- Då är det väll dags att bättra på statistiken!
Och han har så rätt, visst ska vi göra allt för att bättra på statistiken!!!

Annars då?
Jo, jag jobbar på vid datorn på kvällarna. Är snart klar och det känns skönt.

Vår Jägarskola rullar på och det går bra tycker jag. Det ända som jag inte förstår är allt som har med den tekniska delen av vapenboken. Jag har skjutit med luftgevär ett par gånger och så startpistolen på klubben men närmare än så har jag inte varit ett vapen... Så nu har jag bokat in vapenskola hos en kompis, så jag får klämma och känna och kanske förstå lite bättre!

Husse pysslar med trädäcket som ska vara klart till nyår.

Vi ska även dra igång projekt "Källare". Inget stort jobb återstår, men väggarna ska lagas med puts och målas. Montera el, tak och måla. Lägga klinkersgolv och möblera. Oj, det blev visst en den som ska göras ändå:) Låter som vanligt! Planen är att källaren ska vara klar i januari/februari innan nästa projekt drar igång - "Vardagsrum och matsal".

Var på agilitykurs med Vilda ikväll. Jag var inte inspirerad när vi kom, men åkte därifrån med ett stort leende på läpparna!

Nu väntar två timmar framför datorn och den korgen (ifall det finns någon plats kvar till mig:).

1 kommentar:

Monica med Mio sa...

Ja vi håller tummarna här att allt går bra med den lille svarte!

Jag är imponerad över alla era projekt! På fredag får vi ivf hit en byggnadsingenjör (via kontakter) som skall hjälpa oss med ritningen för altandörrsöppningen.

Sedan håller jag på och dra ner tapeterna i sovrummet - men det projektet (klart sovrum) borde vara klart till helgen ca.