onsdag 4 november 2009

Snö


Nitro blev störtförtjust i rullen som pappduken varit upprullad på!
Sen kom Orkan och styckade den i tusen bitar...


Bild på dem alla tre påklädda och fina!

Idag när jag körde hem från jobbet så snöade det! Så nu har vi sett snön och den kan åter komma till jul:)

Jag har pratat med veterinären idag. Nitro har ätit sin medicin i 10 dagar imorgon som ordinerat. Jag tyckte att det tog ca 5 dagar innan jag såg någon skilland. Han är bättre men inte bra. Är halt när han sovit och sen knixar med benet när han går, eller så går han rent. Det varierar. Han är pigg men duktig på att vara stilla. Men nu är det koppel som gäller när vi rastar, det behövdes inte innan. Veterinären ordinerade medicin i 10 dagar till. Sen ska han vara utan i 5 dagar och sen ska han röntgas om. Så den 20 november är det röntgen.

Nu ska jag jobba lite, leka med Nitro och sen plantera amaryllislökar!

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Orkanen är min favvis. Han ser så himla härlig ut på kortet. Amaryllisplantering var det här också...

Cecilia Andréll sa...

Vad stor Nitro har blivit!
Ge honom en krya-på-sig-kram från Nora ;)

Amaryllislökar! Just det nu är det tid för det ... Får bli ett projekt för i morgon! Tack för tipset!

Kram från Bjärred