torsdag 26 november 2009

Operationen gick bra!

Bild från augusti/september!

I morse lämnade jag Nitro på JennyHills veterinärklinik för operation. Deras datasystem strulade och det var rörigt. När sköterskan skulle gå iväg med Nitro så var jag som bortblåst! Det gjorde lite ont i mitt kycklingmamma-hjärta, men känns bra att han gillar människor! Vad är det man säger: Att Labradorer är världens mest otrogna ras? De skulle ringa efter operationen.

Är det någon som tror att jag har haft ångest hela dagen, så har ni helt rätt...

Kl 15.00 hade inte veterinären inte ringt. Jag tvingade mig själv att vänta till 16.00 innan jag fick ringa. Jag ringde och fick prata med veterinären direkt. Han sa att de tagit bort en benbit och att det var osteochondros. De behåller Nitro över natten, så att de kan fortsätta att ge morfin. Gissa om jag längtar till i morgon förmiddag då jag kan hämta hem honom!!!

Det blir tomt i sängen inatt...

2 kommentarer:

Jenny sa...

Då får du rapportera imorron igen!

Jenny Z sa...

Hej Mia!
Det gör så ont i hjärtat när jag läser om Nitro. Jag vet precis hur det känns, men det kommer bli bättre. Jag lovar!
Trevligt att du kom ut till JennyHill, har alltid blivit bra bemött där och de ställer alltid upp när det händer något.
Tänk på att Pegge fick en väldigt dålig prognos och nu får han göra vad som helst, så det finns alltid ljus i mörkret!
Jag tänker på er, och ring gärna om du undrar något eller om du bara behöver ventilera.
Kramar från Jenny, Pegge och Nemo