måndag 9 november 2009

Helgen gick över i ett nafs!

Nitro och Chivas på arbetsdag på klubben.

Nitro med min keps. Tror ni att han var lätt att fotografera?

Ja så känns det. Hela fredagskvällen jobbade jag vid datorn och lyssnade till Idol. Vi har vadslagning på jobb om vem som ska åka ut varje vecka. Reglerna är invecklade och jag har inte fått till ett enda poäng och inte denna veckan heller... Men Eddie måste åka ut på sikt, så jag fortsätter att rösta ut honom!

Lördag då var det arbetsdag på klubben. Nitro var såklart med och hjälpte oss måla... Han och Chivas tassade rundor och kollade vad vi andra höll på med. Efter den åkte vi direkt till Mormor och tog han om alla hennes löv. Hon har en jättestor tomt som omges av stora fin lövträd. Lillebror mötte oss där och det gick fin fint. Lillebror följde med hem och tog med Husse ut för att drick öl på kvällen. Jag jobbade vid datorn fram till natten då jag hämtade hem killarna och stupade i säng.

Igår var det söndag och kl 07.15 stod jag på Bjuvs BK redo att vara testledare. Det var en mycket trevlig dag med trevliga funktionärer och många trevliga hundar. Tyvärr fick vi bryta två hundar. Den ene blev så rädd för dumpen att den inte kunde avreagera trots alla möjliga försök. Den andra drog till skogs för att leta kaniner mitt under hälsningssermonin med spökena. Det tog husse 13 minuter att fånga in henne... Hemma igen drygt 17 och mina föräldrar kom på farsdagsmiddag kl 18!!! Lillebror hade fixat med maten i vårt kök, så allt var klart! Efter middagen så jobbade jag lite vid datorn och pluggade sen på om Rådjursjakt!

Idag är det måndag och Jägarskola. Lärorikt och mycket att komma ihåg till proven...

Nu ska jag jobba lite till vid datorn och sen är det sängen som gäller!

Natti!

1 kommentar:

Monica med Mio sa...

Vad skönt att Nitro ändå verkar börja må bättre. Hoppas att det ger med sig nu!
Ja helgerna går fort. Vart lite tradigt för min del utan husse här hemma och utan bil, men kursen han var på vart ju bra!