onsdag 18 mars 2009

Tiden går fort när man har roligt


Orkan på söderåsen nyårsafton 2007
Foto: Mia Agrell

Oj, det är onsdag idag, hur gick det till?

Söndag
Husse hade migrän i söndags och vi skulle ta det lugnt. Det är något som jag har svårt för, så efter ca en timme, så gick jag in i det blivande köket och började regla upp ytterväggen. Husse kunde inte låsa bli utan han började också bygga lite. Och när dagen var slut, så var väggen reglad och vi har börjat gipsa trapphuset.

På kvällen passade jag på att bada djuren. Vilda har ingen päls och var klar på ett kick! Orkanen som inte bada sen mellandagarna 2007 då han plumsat i ett träsk har inte lika lätt att få ren. Att få honom blöt var nästa omöjligt och sen att få ut shampot... Men nu är han ren och fin!

Måndag
Husse förberedde för för elen och jag samlade ihop saker som ska säljas på blocket och fotograferade dem.

Tisdag
Jag var på regionmöte för agilityBjuvs BK. Det var ett bra och givande möte. 
Efter mötet så planerade jag, Carola och Ulrika vilka tävlingar vi ska åka på och när vi kan samåka.

Onsdag, idag
Efter jobb så gick hundarna och jag en runda i skogen i det fina vädret. Vilda var lös nästan hela tiden och det gick fin fint. Min kondition är en katastrof... Måste ta tag i det...

Ikväll så har jag lagt ut 8 annonser på Blocket och hoppas att vi blir av med allt!

Imorgon är det agilityträning på klubben som gäller, sen är det helg igen. Vart tog veckan vägen? I helgen ska vi fortsätta att fixa med elen, isolera och gipsa.

Natti!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu får ni uppdatera m nya bilder :-) Jaha då gör du snart sällskap i tantgänget? Hur känns det??? Kram Sara