tisdag 3 mars 2009

Golv och inget golv

Bilden är tagen från köksfönstret/diskbänken mot trapphuset och hallen.


Bilden är tagen från hallen mot köksfönstret/diskbänken och spisen.


Här ser man golvvärmeslangen och plåten.


Efter jobb så körde jag in till Helsingborg och hämtade prover på marmorgolv till köket. Tanken har länge varit ett vit och grön rutigt golv i köket. När jag fick se de båda plattorna vid sidan om varandra i butiken, så var det inte så snyggt som jag föreställt mig. Den gröna plattan är helt underbar med en varm grön färg. Men den vita plattan är kall i färgen, så det fungerar inte alls... Så nu blir det till att tänka om. Ska vi ha ett helgrönt marmorgolv, så måste vi nog råna en bank och då kan vi lika gärna ta gröna bänkskivor i marmor också, för det var supersnyggt. Jag frågade inte ens vad det kostade...

Väl hemma så började vi lägga golv i köket. Det är golvspånskivor som både limmas och skruvas. Husse skötte sågen och jag skötte skruvandet. Kul att se hur stort köket kommer att bli när det är färdigt!

Imorgon är det planering som gäller. Vilken ugn, spis, fläkt, diskmaskin, blandare, diskho, micro osv. Ska bli kul, men dyrt...

Natti!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Råna en bank!!!Har ni inte redan gjort det????:)

Verkar kosta en förmögenhet det ni sysslar med, jag gruvar mej för ett nytt badkar bara.

Föresten, klä väggarna oxå m marmor en bit upp, kan va bra inför valp tänder. Gips står inte mot dom kan jag säja:(

Tina

Livet i Fastarp sa...

Råna en bank är ett bra förslag. ;)