fredag 6 mars 2009

Bygglov och murning




Igår kväll så fick jag för mig att kolla så att verkligen har bygglov på att ta bort dörren i köket. Det var tur jag gjorde det, för det hade vi inte... Så idag på morgonen så ringde jag till kommunen och pratade med de där och det visade sig att det inte var några problem eftersom vi har ett bygglov redan. Skönt när saker och ting fungerar smidigt!

Jag slutade till lunch och hämta Vilda från klippningen. Sen körde vi till bilprovningen och ombesiktigade min bil. Och tack vare en jätte snäll besiktningsman så gick bilen igenom. Trots byte av lambdasond och katalysator, så var ett av värdena för högt... När han tog bilen en tur så blev värdena högre!!!  Men efter ett tag till, så fick vi acceptebla värden. Skönt att ha det klart!

Sen hämtade jag Husse och vi handlade och hämtade lite saker till helgens renovering. Sen påbörjade vi projektet att lägga igen ytterdörren i köket. 

Först rev vi ner de "betongdoppade" skivorna i träspån. De ville inte släppa i stora bitar, utan bara i smulor...

Sen satte vi upp stöttor så att ovanvåningen inte ska flytta ner... Och rev ut dörren och murade igen hålet efter dörren. Det kommer att bli fin fint!

Imorgon ska vi flytta fönstret!

Natti!

Inga kommentarer: